ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΧΡΕΟΣ ΣΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΤΟΥ 1940


Ο Ισμαήλ Κανταρέ,ο κορυφαίος Αλβανός Λογοτέχνης,αλλά και συγγραφέας του Κόσμου έγραψε το:

“ο Στρατηγός της νεκρής στρατιάς”.

Πρόκειται γιά έναν Ιταλό Στρατηγό και έναν καθολικό κληρικό.

Μετά τον Πόλεμο στην Αλβανία,αποσταλμένοι του Ιταλικού Κράτους σε αναζήτηση των Ιταλών νεκρών της Αλβανίας.

Η Ιταλία έκανε το καθήκον της απέναντι στους “υπέρ Πατρίδος “ πεσόντες.

“Ο Στρατηγός της στρατιάς των νεκρών” περιγράφει την επιστροφή των Ιερών οστών των Ιταλών πεσόντων στην δική του Πατρίδα.

Ο τέως Υπουργός Γεώργιος Σούρλας,με δική του πρωτοβουλία έθεσε το “Εθνικό χρέος προς τους άταφους νεκρούς του 1940”.

Η Ελληνική εκδοχή, η καθυστερημένη Ελληνική αντίδραση, ένα Κράτος αμνήμον.

Το καθήκον παραμένει γιά:

Επιστροφή στην Ελλάδα των παιδιών που έπεσαν στην Αλβανία.

Το γράφω λόγο της Ημέρας με την υπενθύμιση:

Το 2022 δημοσιεύσαμε τα ονόματα των πεσόντων Υπέρ Πατρίδος Κεφαλλονιτών και Ιθακήσιων στον Πόλεμο και στο Έπος του 1940.

78 πεσόντες σύμφωνα με το αρχείο του Εθνικού Επιτελείου Στρατού.

Ο Δήμαρχος Αργοστολίου παρακινήθηκε και υπεσχέθη οτι τα ονόματα των πεσόντων θα καταχωρηθούν στον Νάπιερ,στον “Κήπο των Αξίων Υπέρ Πατρίδος Πεσόντων”.

Ασφαλώς ο φόρτος εργασίας τον εμπόδισε να είναι συνεπής αλλά ίσως να πραγματοποιήσει όσα υπεσχέθη αλλά κύρια οφείλει στο μέλλον.

Ο δημοσιογράφος ΓΑΙΔΑΡΟΣ ΣΤΑ ΚΕΡΑΜΙΔΙΑ


1.-Ενθουσιασμένος

έξοχος και εξέχων  των Ηγετών του Δήμου Αργοστολίου το “πήρε επάνω του” το ζήτημα της πρόσληψης από τον Δήμαρχο ιδιωτικού υπαλλήλου του, ως δημοτικού υπαλλήλου του.

Προσέλαβε ο Δήμαρχος ιδιωτικό Δημοσιογράφο του ως Δημοτικό Δημοσιογράφο του.

Αντί να τον πληρώνει απεφάσισε να τον πληρώνουμε.

Και βγαίνει ο εξέχων: “σιγά τα αυγά είναι νόμιμο. Νομιμότατο. Είναι δικαίωμα του”.

Ποιος λέει το αντίθετο.

Βεβαίως και είναι δικαίωμα του αλλά…

Και εμείς έχουμε το δικαίωμα να μην αποδεχόμαστε αυτήν την κακομοιριά . Έχουμε το δικαίωμα να μην συμφωνούμε.

Είναι δικαίωμα μας να αποδοκιμάζουμε ολόκληρο το σύστημα του βολέματος.

 


2.-” Το είπες στον Γεράσιμο;”

Καλά εμάς μας το είπες πως “νομίμως” προσελήφθη ο Δημαρχιακός Δημοσιογράφος αλλά το είπες στον Γεράσιμο;.

Ο Γεράσιμος είναι οικοδόμος. Δουλεύει όταν δεν βρέχει και παίρνει 60 ευρώ την ημέρα. Υπολογίστε 1200 ευρώ τον Μήνα.

Από αυτά ζεί ο Γεράσιμος με την Γυναίκα του, πληρώνει το νοίκι του, ζουν και τα παιδιά του: Ο Μπάμπης που είναι βιολόγος αλλά άνεργος και η Μαρία που είναι φιλόλογος ακόμα ποιο άνεργη.

Να του πεις:

“Γεράσιμε μου είμαι πολύ χαρούμενος. Είμαι ενθουσιασμένος γιατί ο Δήμαρχος προσέλαβε έναν υπάλληλο του σαν υπάλληλο στον Δήμο. Όλα βέβαια νόμιμα. Του δίνει μέσω του Δήμου 1500 τον Μήνα γιά να τον φωτογραφίζει και να γράφει νοστιμιές. Επίσης νόμιμα Γεράσιμε μου προσέλαβε τον κουμπάρο του με 2500,την κουμπάρα με 1500,κάτι συνεργάτες του,κάτι συνεταίρους του. Όλα και όλους νόμιμα Γεράσιμε μου.

Να στα λέω και  δακρύζω!”

Να τα πεις του Γεράσιμου και άμα δεν σου δώσει μιά με το σκεπάρνι να μου τρυπήσεις την μύτη.

Α, θα στην δώσει ο Γεράσιμος. Θα στην δώσει έτσι γιά τα παιδιά του.

 


3.- Τους πιάσανε στα πράσα….

Τους παλιο-Δημάρχους που κατά τον νυν εκπρόσωπο του Δήμου Αργοστολίου:

“είχαν όλοι τους οδηγό και αυτοκίνητο  και ταξίδευαν Ελλάδα, Αφρική, Αυστραλία, Αμερική και χρέωναν τον Δήμο...”

Όλοι! Δηλαδή κατά τον συγγραφέα: Μαρίνος Κοσμετάτος, Αλέκος Καλαφάτης, Μιχάλης Βαγγελάτος, Μάκης Φόρτες, Γιώργος Τσιλιμιδός, Αλέκος Παρίσης;

Όλοι;

Και καλά οι ζώντες και δυνάμενοι να απαντήσουν αν κρίνουν οτι πρέπει να απαντούν σε κάθε “ανεμιστήρα” αλλά αναφέρονται και στους εντιμότατους και αλησμόνητους Μαρίνο Κοσμετάτο και Μιχάλη Βαγγελάτο που δεν δύνανται να απαντήσουν, αλλά και δεν θα απαντούσαν σε κάθε περίπτωση λόγω του πολιτισμού και του ήθους των.

 


4.- Και οι Αντιδήμαρχοι…

ασφαλώς δεν θα ξέφευγαν από την γραφίδα του Δημοτικού εκπροσώπου.

“ναι,ναι και οι Αντιδήμαρχοι είχαν αυτοκίνητο και το έπαιρναν σπίτι τους ενώ ο Θεόφιλος έχει λιώσει τα πόδια του”

Ποιους εννοεί ο Νέστωρ της πολιτικής;

Ονόματα και επώνυμα.

Να ξέρουμε και εμείς να φυλαγόμαστε.

Έκτος και αν πρόκειται ξανά γιά “όοοολοι οι Αντιδήμαρχοι, οι παλιοί, όοολοι”.

 


5.-ΤΙΚ-ΤΟΚ και ΤΑΚ-ΤΕΚ και μετά ΤΟΥΚ.

Ο Γιάννης Λυκούδης έβγαλε στο ΤΙΚ-ΤΟΚ νέο φιλμάκι, τώρα από την Σκάλα:

“η παραλία της Σκάλας που είναι ναυαρχίδα πρέπει να αναπλαστεί”.

Αυτό είπε ο Γιάννης .

Έτερον ουδέν.

Η  δουλειά όμως δεν μπορεί να γίνει με εξαγγελίες προς ναυτιλλομένους μέσο του ΤΙΚ-ΤΟΚ.

Χρειάζεται μιά νέα πλατφόρμα γιά τον Δήμο.

Διάλογος με περισσότερες δυνάμεις, καταγραφή σκέψεων, λύσεων, σύγχρονων προτάσεων.

Και υπέρβαση του εαυτού του ο κάθε ένας.

Πρέπει να γίνει κατανοητή η ανάγκη συνεργασιών.

Τίποτα δεν γίνεται με ΤΙΚ-ΤΟΚ-ΤΑΚ-ΤΕΚ και ΤΟΥΚ.

 


6.- Τράβα μου μία…

φωτογραφία!

Εντάξει πήραν στον Δήμο Δημοσιογράφο. Στην πραγματικότητα πρόκειται γιά φωτογράφο.

Αντικείμενο μου φαίνεται έχει την φωτογράφιση του Ηγέτη και των λοχαγών.

Τους είδα στον Άγιο:

“με επικεφαλής τον Θεόφιλο, μπροστά πηγαίνει ο Αρχηγός και πίσω του άλλοι τινές”.

Δηλαδή δίνεται η εντύπωση ότι δεν υπάρχει αυτονομία δράσης του γράφοντος.

Φοβάμαι ότι δεν επιτρέπεται γιά παράδειγμα να γράψει το όνομα του με μεγάλα στρογγυλά γράμματα.

Εννοώ ότι γράφονται τα πρέποντα προς τον Δήμαρχο και όχι τα οφειλόμενα προς την ελευθεροτυπία.

 


7.-Το βραβείο Πούλιτζερ…

δεν θα του απονεμηθεί βέβαια του αγαπητού νεο-υπαλλήλου.

Δεν το πήραν άλλοι και άλλοι αλλά θα μπορούσε να είναι αποτελεσματικός και χρήσιμος γιά τον ίδιο τον Δήμαρχο αν ξεπερνούσε τις φοβίες του.

Δηλαδή η Κοινωνία αγωνιά: “τι γίνεται με το Μουσείο Σκλάβου;”

Απορεί: “γιατί δεν προχωρούν οι εξαγγελθείσες εξώσεις στην Αγορά;”

Διερωτάται: “υπάρχει τίποτα νέο με τα Κουρκουμελάτα “

Τόσα ερωτήματα;

Αν δίδονταν απαντήσεις επ αυτών τότε ασφαλώς η επιλογή του δημοσιογραφούντως υπαλλήλου θα ήταν χρήσιμη και δικαιωμένη.

Αλλά μόνο τότε.

 


8.-Ο Αυτιάς…

ο Γιώργος.

Αχ αυτός ο Αυτιάς!

Πήγε στις Βρυξέλες σαν Ευρωβουλευτής αλλά επειδή πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά του χούι πήγε ο αθεόφοβος στην Αγορά των Βρυξελλών και άρχισε:

“το λάδι πουλιέται τόσο και οι ελιές δυο φορές τόσο και το μπαρμπούνι φιλέτο 18 φορές τόσο και ...”

Αυτή είναι η δημοσιογραφία τύπου “Αυτιά”.

Ωραίος τύπος αλλά μακρυά από τέτοιου τύπου Τύπο.

 


9.- Με μεγάλα “αυτιά”.

Την είχα την ντουφεκιά.

Αρχικά ήθελα να γίνω Φιλόλογος. Μου άρεσε η Ιστορία και φανταζόμουν τον εαυτό μου σε ένα σχολείο να διδάσκω Ιστορία και γλώσσα.

Τελικά έγινα Δικηγόρος που δεν μου άρεσε αλλά τα “μπάλωσα” καμιά 35αριά χρόνια.

Είχα όμως και την τουφεκιά της Δημοσιογραφίας.

Ήμουν ένας “Δημοσιογράφος με μεγάλα αυτιά” ως αιώνιος Γάιδαρος.

Εφημερίδες: “Η Σκάλα”- “Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση”-”Αναγέννηση”- “Κεφαλλήνων Πρόννοι”-.

Ξεχωριστή περίπτωση η “Αχλάδα!”.

Άστα να πάνε στο διαουλο.

Η Αχλάδα: Εφημερίδα ψυχοπάθεια γιά αυτούς που την διαβάζανε.

Μετά το Kefalonianet.blogspot

Τώρα ό “Όνος” εδώ και 10 χρόνια.

Παλαιότερα στην “Εξόρμηση”.

 


10.-Μια μύγα!

Τι είναι τελικά η Δημοσιογραφία;.

Είναι μιά “μύγα”.

Μια αλογόμυγα που τσιμπά τα άλογα και τα βόδια.

Ο Σωκράτης στην απολογία του είχε πει πως “είναι μιά μύγα που τσιμπά τα άλογα που κοιμούνται και τα κάνει να σκέπτονται”.

Είναι ο μόνος τρόπος που τα κάνει τα ζωντανά να σκέπτονται,να συλλογίζονται, να προβληματίζονται.

Αυτή είναι η Δημοσιογραφία και αυτό να πράξει ο  συμπαθής, νέος Δημοσιογράφος του Δημάρχου.

Να “τσιμπά” σαν την μύγα του Σωκράτη.

Να αφυπνίζει τα άλογα και τα βόδια στον Δήμο.

Να μην κοιμούνται.

Με την πρόσθετη γνώση ότι: Τα βόγια κοιμούνται όρθια.

ΓΑΙΔΑΡΟΣ ΣΤΑ ΚΕΡΑΜΙΔΙΑ


Ολόκληρο και γνωστό είναι το : “μαντζουράνα στο κατώφλι, Γάιδαρος στα κεραμίδια”

Είναι αλήθεια πως από ψηλά, από τα κεραμίδια βλέπεις τα πράγματα καλύτερα.


 

1.-Επαναστατική γυμναστική:

Ο Γιάννης Κουρούκλης,εκπρόσωπος της Λαϊκής Συσπείρωσης στον Δήμο Αργοστολίου  υπέβαλε ερωτήματα στην ΔΕΥΑΚ: “τι γίνεται με τους λογαριασμούς νερού που σβήσατε;τι γίνεται με τα χρέη;τι με τις αναθέσεις;...”

Αυτά προ Μηνών.

Από τότε σιγή ασυρμάτου!

Αν δεν του απάντησαν και τον αγνόησαν, τους έστειλε ο Γιάννης αρμοδίως γιά έλεγχο;

Αν του απάντησαν γιατί δεν μας λέει τι παίζει;

Εκτός και αν τα ερωτήματα τα έθεσε ο Γιάννης γιά τα “μάτια του κόσμου” και χάριν της “Επαναστατικής γυμναστικής”.

 


2.-Απογοητεύτηκε και γοητεύτηκε.

“Απογοητεύτηκα” με την υποψηφιότητα Καλογηράτου είπε ο Δήμαρχος Αργοστολίου .

“Γοητεύτηκα” με την υποψηφιότητα Σπαθή  εννοούσε ο ίδιος Δήμαρχος.

Για το Επιμελητήριο και τις εκλογές του ο λόγος.

Είναι αλήθεια πως ο Σταύρος είναι Μποέμης.

 Μποέμικα,ανέμελα, πλουσιοπάροχα. Καμιά σχέση με τον Καλογηράτο.

Αυτό το μποεμιλίκι ζήλεψε ο Θεόφιλος.

Και γοητεύτηκε.

 


3. -Πελάγωσε!

Τοπικό κορυφαίο στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ Κεφαλονιας ήθελε να πάει να ψηφίσει τον Γερουλάνο στα εσωκομματικά του ΠΑΣΟΚ.

Δεν πήγε!

Φοβήθηκε μην το στειλιαρώσουνε.

Τώρα δεν θα πάει να ψηφίσει και στον ΣΥΡΙΖΑ.

Φοβάται μην τον στειλιαρώσουνε και εκεί.

Μόνο ο κότσυφας δικαιούται από κλαδάκι σε κλαδάκι να πετάει.

Στην πολιτική αυτό δεν ενδείκνυται.

 


4.- Γκλέτσος-Γκλέτσος!

Πέραν της  εκτίμησης που έχω στον Νικόλα τον Φαραντούρη δεν μπορώ να μην ταχθώ στο πλευρό του Γκλέτσου.

Ο μόνος σοβαρός πολιτικός που υποσχέθηκε πως θα φέρει γυναίκες.

Παλιότερα αυτήν  την δουλειά την έκανε το Κοάλα.

Κατά τα λοιπά τους φταίει ο Κασσελάκης.

Το λέω καθαρά:

“μωρέ ένας Γκλέτσος σας χρειάζεται”

 

 

5.- Ενα ρολόι σταματημένο…

Κοιτάω τις μετρήσεις του νερού.

Ξενοδοχεία με 200-300 κρεβάτια, επιχειρήσεις, εστιατόρια.

Χωρίς κατανάλωση νερού!

Ο Βοσκόπουλος είπε το :”ένα ρολόι σταματημένο...”

Υπάρχει και το “θα πουλήσω το ρολόι και θα πάρω κομπολόι”

Τα ξέρουν στην ΔΕΥΑΚ αλλά κάνουν τουμπεκί δεδομένου οτι οι επιχειρήσεις και οι επιχειρηματίες ψηφίζουν πολλαπλώς.

 

 

6.- Υπέρ ποιας Πατρίδος πεσόντες;

Στην Σκάλα υπάρχει  ένα μη νομίμως ιστάμενο περίπτερο στην Πλατεία.

Ο περιπτεράς ορθά και δικαίως έχει απλώσει την πραμάτεια μέχρι του Μνημείου των Πεσόντων υπέρ Πατρίδος.

Ελλείποντος Δημάρχου κάνει ο ΄άνθρωπος την δουλεία του.

Αφού δεν μπορεί η Δημοτική Αρχή να μεταφέρει το περίπτερο ας μεταφερθεί τουλάχιστον το Μνημείο.

Ίσως στο προαύλιο της Εκκλησίας.

Στην Σκάλα έχουν στηθεί κρεμάλες.

Πέσανε υπέρ Πατρίδος. Κρεμάστηκαν από του Άγγλους. Πέσανε στους Εθνικούς πολέμους.

Δεν μπορεί το Μνημείο των πεσόντων υπέρ Πατρίδος να βρίσκεται ανάμεσα σε πατατάκια,γαριδάκια και πακοτίνια.

 


7.- Κουβέντα να γίνεται.

Ο Μάκης Μεταξάς εξέφρασε ξανά την αντίθετη άποψη του στην κατεδάφιση του Αρχαιολογικού Μουσείου.

Πολλοί και σοβαροί είχαν και έχουν την ίδια με τον Μάκη άποψη και την εκφράσανε έγκαιρα.

Τώρα είναι κουβέντα να γίνεται.

Αλλά τι να περιμένεις και μην ελπίζεις πολλά από ένα Υπουργείο και ένα Κράτος όπου σηκώσανε το Μουσείο Κορίνθου, το Μουσείο της Αίγινας, κλέψανε το Μουσείο του Ωρωπού, λεηλατήσανε την Γόρτυνα, βουτήξανε τα εκθέματα του Μουσείου Τεγέας, βάλανε χέρι στο Μουσείο Πάρου, πατήσανε το Μουσείο Σχηματαρίου, δεν λυπήθηκαν το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και δεν δίστασαν ούτε στο Μουσείο και τον Ιερό χώρο της Ολυμπίας.

 

Σιγά μη τους ξέφευγε το Μουσείο Αργοστολίου.

Τώρα το ζήτημα είναι ένα:

Γρήγορα και χωρίς άλλες καθυστερήσεις να ανεγερθεί το Αρχαιολογικό Μουσείο Αργοστολίου.

Ένα μικρό κολοβό Μουσείο.

Αλλά ένα Μουσείο.

 


8.-Πεταμένα λεφτά.

Τελικά όλα αυτά τα αγωνιώδη του Δημάρχου Αργοστολίου περί κατεδάφισης της πέργκολας και αποβολής εμπόρου της αγοράς  αποδείχτηκαν παραμύθι.

Πληρώσαμε και 3500 σε Δικηγόρο “γάτο” από την Πάτρα, δεδομένου οτι οι ντόπιοι Κεφαλονίτες δεν ήταν κατάλληλοι κατά τον Δήμο .

Τσάμπα και βερεσέ.

Πεταμένα λεφτά!

Ο έμπορος συνεχίζει  να δραστηριοποιείται κανονικά στην ίδια ίσως και μεγαλύτερη έκταση.

Να αγιάσει το χέρι του.

Αποδεικνύεται πιο αποφασιστικός και ισχυρότερος του Δημάρχου.

Και τίθεται ωμά το δίλημμα:

Μήπως ο οπωροπώλης πρέπει να πάει γιά Δήμαρχος και ο Δήμαρχος γιά οπωροπώλης;

Δίλημμα ευθύ που χρειάζεται άμεσα απάντηση.

 

 

9.-Pet shop

Αυτός ο Δήμος Σάμης λειτουργεί μου φαίνεται σαν κατάστημα γιά ζωάκια.

Θυμίζει pet shop.

Οι 4 στις 5 ανακοινώσεις αφορούν αδέσποτα ζωάκια που μπορεί να δοθούν σε πρόθυμους να τα αναλάβουν.

Σαν δράση είναι εκτιμητέα και χρήσιμη.

Αλλά υπάρχουν κρίσιμα ζητήματα επί των οποίων δεν δίδονται απαντήσεις.

Ο ρόλος του Δήμου δεν μπορεί να περιορίζεται και να εξαντλείται στα αδέσποτα ζώα.

Τώρα μάλιστα που προσανατολίζονται και στο ζήτημα των διαθέσιμων ελαιοστασίων τα πράγματα γίνονται χειρότερα.

 


10.- Σιγή.

Θυμάστε τις διαμαρτυρίες αρκετών γιά την απομάκρυνση των εγκαταστάσεων του Ναυτικού Ομίλου.

Περί διωγμού,καταστροφής,εκδίκησης και άλλων μιλούσαν οι διαμαρτυρόμενοι.

Τώρα;

Σιγή!

Όλοι κατάλαβαν το αυτονόητο.

Η Πόλη αλλάζει,άλλαξε στην περιοχή της Πλάκας.

Η τενεκεδούπολη έφυγε όπως έπρεπε.

Χαίρομαι γιατί αυτό το θέμα το θέσαμε πρώτοι και μόνοι το 2015.

Και ο Δήμος δεν πρέπει να διστάζει.

Η δικαίωση έρχεται εκ των υστέρων αλλά έρχεται.

 

Ο ΜΙΚΡΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ !


Μετά από χρόνια προσκυνητής στον Ναό των Ταξιαρχών στην Στησιχόρου, πίσω από το Προεδρικό Μέγαρο.

 Στην ίδια Εκκλησία επισκέπτης σαν μαθητής στο Α Γυμνάσιο Πλάκας χρόνια πριν.

Πάντα στεκόμουν μπροστά στην Καρδιά του Στρατηγού Αλέξανδρου Υψηλάντη.

Εκεί φυλάσσεται η Καρδιά του Αρχηγού της Φιλικής Εταιρείας,μέγιστου Ηγέτη των Ελλήνων, Πρωτοεπαναστάτη Αλέξανδρου Υψηλάντη.

Μαζί και η Καρδιά του αδελφού του, Γεωργίου Υψηλάντη.

Αυτό ζήτησε από την Πατρίδα όταν θα καταστεί ελευθέρα:

Η Καρδιά του να γυρίσει στην Ελεύθερη Ελλάδα!.

 


1.-Ο Υψηλάντης περνάει τον Προύθο!

  

Φλεβάρης του 1821.Ο Στρατηγός Αλέξανδρος Υψηλάντης περνάει τον Προύθο ποταμό και μπαίνει στην Μολδαβία.

Διέβη τα τότε σύνορα της Ρωσίας με την Οθωμανική Αυτοκρατορία.

Διέβη τον Προύθο συνοδευόμενος από πέντε συναγωνιστές,ντυμένος Ιερολοχίτης,μονόχειρας,αποφασισμένος.

“Μάχου Υπέρ Πίστεως και Πατρίδος”.

Το ταξίδι της Ελλάδας προς την ελευθερία είχε ξεκινήσει!.

-Φώξανη-Γαλάτσι-Δραγατσάνι.

Η Μάχη δόθηκε και δεν κερδήθηκε αλλά “θνήσκε υπέρ Πατρίδος”!

Εκεί στο Δραγατσάνι χάθηκε ο ανθός του Ελληνισμού της Μολδοβλαχίας,των Βαλκανίων,εκεί οι συμπολεμιστές Βαλκάνιοι και Ευρωπαίοι,εκεί όσοι διψούσαν γιά την Ελευθερία.

 


2.-“Μη φροντίσαντες να μας είπωσιν ουδέ τα ονόματα των”

 

Ο Δημήτριος Σούτσος, έπεσε μαχόμενος στο Δραγατσάνι.

Ήταν αδελφός του λογοτέχνη Αλέξανδρου Σούτσου.

Έπεσε υπέρ Πατρίδος μαχόμενος.

Λίγες μέρες πριν έγραψε στον αδελφό του ένα γράμμα:

“...ενταύθα κείνται τριακόσιοι της νέας Σπάρτης,μη φροντίσαντες να μας είπωσιν ουδέ τα ονόματα των...”

Τα νέα παιδιά του Ιερού Λόχου.700 Ελληνες φοιτητές που η Ιστορία κατέγραψε αλλά δεν ανέγραψε τα ονόματα τους που παρέμειναν άγνωστα στο μεγαλύτερο τους βαθμό.

Δεν φρόντισαν να που το όνομα τους.

Απλά πολέμησαν γιά Πατρίδα ως ανώνυμοι Ελληνες.

Άγνωστα έμειναν στην πλειοψηφία τους και τα ονόματα όλων των μαχητών του αγώνα στην Μολδοβλαχία.

 


3.-Με αφορμή ένα βιβλίο:


Ο Νικολάι Τοντόρωφ υπήρξε  Πολιτικός,Διπλωμάτης αλλά κύρια Ιστορικός κατά την Βουλγαρική θεώρηση της Ιστορίας.

Διετέλεσε και Πρόεδρος της Βουλγαρίας.

Βιβλίο του “η Βαλκανική Διάσταση της Επανάστασης του 1821-η περίπτωση των Βουλγάρων”.

Με ιστορική εισαγωγή του Παναγιώτη Κανελλόπουλου και επιμέλεια του Ιστορικού Γιάννη Καρά εκδόθηκε το 1982 από τις εκδόσεις Gutenberg.

Στο βιβλίο αυτό δημοσιεύεται ένας κατάλογος αγωνιστών της Μολδοβλαχίας από τα Αρχεία της Οδησσού.

Πρόκειται  γιά καταγραφή 1003 αγωνιστών που πέρασαν τον Προύθο και επανήλθαν στην Ρωσιά μετά την καταστροφή στο Δραγατσάνι.

Η Νομαρχία της Οδησσού κατέγραφε:

“πληροφορίες και στοιχεία γιά αλλοδαπούς τους αποκαλούμενους “φιλικούς” που τελούν υπό κράτηση στην Πολίχνη Οργκιεβ...”

Με την επιφύλαξη της ακριβούς απόδοσης των ονομάτων καταγράφω τους Θιακο-Κεφαλονίτες που περιλαμβάνονται στα αρχεία της Οδησσού:

Κεφαλονίτες:

-Στέλιος Μιχάλκης

-Δημήτριος Κονδούρης .

-Δημήτριος Βαλσαμάκης

-Μαρίνος Βαλεγιάννος.

-Απόστολος Βαλιάνος.

-Σάββας Νικολάου.

-Παναγιώτης Αραβαντινός.

-Κωνσταντίνος Πούλος.

-Χαράλαμπος Πούλος.

-Νικόλαος Σβορώνος.

-Κοσμάς Σβορώνος.

-Κωνσταντίνος Σβορώνος.

-Αναστάσιος Νικολάνης

-Αναστάσιος Ιωάννου.

-Γεώργιος Γολοτσάτ.

-Γεράσιμος Μουραβέλας.

-Σπύρος Ιορδάκης.

-Παναγής Μιχαλόπουλος.

-Σπύρος Μιχαλόπουλος.

-Δημήτριος Κοσμάς.

-Γεράσιμος Καββαδίας.

-Μηνάς Καββαδίας.

-Στάθης Καββαδίας.

-Ανδρέας Καββαδίας.

-Δημήτριος Καββαδίας

-Ιωάννης Μπορζούκας.

-Αναστάσιος Μπορζούκας.

- Σπύρος Κούπας.

-Μιχάλης Μαλικόπουλος.

-Παναγής Καλλιγάς.

-Σπύρος Καλλιγάς.

-Ηλίας Καλλιγάς.

- Γρηγόριος Λαδικάς.

- Δημήτριος Φωκάς.

- Γρηγόριος Κατσαλτάς.

- Αναστάσιος Μαυροκέφαλος ή Χαροκόνος.

- Διαμαντής Μαρκέτος.

- Βαγγέλης Κονδούρης.

- Γεράσιμος Κινταλάνης.

-Γεράσιμος Βανδόρας.

- Παναγής Βασιλείου.

- Νικόλαος Καραλιώνης ή Σαμνιώτης.

- Βιλιάνο Μεταξάς.

- Κωνσταντίνος Σπύρου Αλεμπατέλος.

- Παναγιώτης Βαλιάνος.

- Γεώργιος Λυκιγρουλουλος.

 

Θιακοί:

-Γιάννης Φύγιακας.

-Ανδρέας Βρετός.

- Αντώνιος Βρετός.

- Σάββας Θεοτόκης.

- Ιωάννης Παναγής.

-Κωνσταντίνος Κάρβουνος.

- Ανδρέας Σπυρίδωνος Πάικος.

- Βακουζέλης Κουτσουβάλης.

- Σπύρος Μιχαλόπουλος.

- Αλέξης Ουρουπός.

- Νικόλαος Πέτρου.

- Απόστολος Γεωργίου.

- Κωνσταντίνος Καχρίλιας.

- Απόστολος Καχρίλιας.

- Χρήστος Αρβανιτάκης.

- Αλεβίζης Σκολάρης.

- Νικόλαος Δενδρινός.

- Ιωάννης Αρυμεριώτης.

- Ευάγγελος Παίζης.

- Δράκος Πεταλάς.

- Γεώργιος Μανιάς.

-Δημήτριος Παίσης.

- Γεράσιμος Πεταλάς.

- Αναστάσιος Αγγελής.

- Στέφανος Κανέλλος.

- Γεώργιος Καραβίας.

- Πέτρος Στίβας.

- Ευθύμιος Γαλάτσης.

 


4.-”Αλέξανδρος Κουρούκλης,11 χρόνων,πέρασε με τον Πατέρα του και βρίσκεται μαζί του...”

 

Στα αρχεία της Οδησσού καταγράφεται και ο Κεφαλονίτης Θεόφιλος Κουρούκλης.

Πρόκειται γιά έφεδρο επιτελικό λοχαγό του Ρωσικού Στρατού.Μετείχε στο Ελληνικό Τάγμα της Μπαλακλάβα.

Στις δυνάμεις προστασίας της Κριμαίας.Πέρασε στην Μολδαβία μέσω του Προύθου…

Αμέσως μετά, στους κρατούμενους “φιλικούς” αναφέρεται ένα μικρό παιδί.Ο γιός του.

Ο Αλέξανδρος Κουρούκλης!

Ένα 11χρονο παιδάκι που πέρασε στην Μολδαβία με τον πατέρα του.

Ένα παιδί από την Κεφαλονιά στα 11 του χρόνια πέρασε τον Προύθο γιά μια Ελεύθερη Ελλάδα.

Το αντιγράφω χάριν της Ιστορίας.

Μαζί με τα ονόματα των αξίων της Πατρίδας.

Ο ΜΑΥΡΟΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ


Διατυπώνουν την λύπη τους γιά την εγκατάλειψη του Τουριστικού περιπτέρου στον Πόρο.

Αυτού που ανακηρύχθηκε σε “Εκθεσιακό Κέντρο Πόρου”από τον Δήμο Πρόννων όταν πρώτα το κτήριο ανακαινίστηκε και εκσυγχρονίστηκε.

Εκεί φιλοξενήθηκε το Συνέδριο γιά τους Πρόννους με την συμμετοχή εξαιρετικών Επιστημόνων.

Εκεί φιλοξενήθηκε το Πανεπιστήμιο Σάιμον Φρέιζερ.

Εκεί στεγάστηκε η αρχαιολογική Συλλογή της Δράκαινας με την Αρχαιολόγο Γεωργία Στρατούλη σε μιά διαδικασία Μελέτης και Τεκμηρίωσης των ευρημάτων της ανασκαφής του Σπηλαίου της Δράκαινας.



ΜΙΑ ΗΤΤΗΜΕΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τον Ιούλιο του 2012 το υποστηριζόμενο από την “Ισχυρή Κεφαλονιά” τοπικό συμβούλιο Πόρου με συνεπίκουρους κατοίκους που έτσι βλέπανε τα πράγματα αποφάσισαν να αποβάλουν το φιλοξενούμενο στο Εκθεσιακό Κέντρο Πανεπιστήμιο και την Αρχαιολογική ομάδα που εργαζόταν εκεί.

“Κάνουν διακοπές, απλώνουν ρούχα, ποιός ξέρει τι γίνεται εκεί μέσα, θα μας πάρουν τα χωράφια ...”

Αυτή ήταν η επιχειρηματολογία ενός παρακμασμένου τμήματος της Κοινωνίας.

Αντέδρασαν οι έχοντες λογική που ζήτησαν εκεί να στεγαστεί η Αρχαιολογική Συλλογή των Πρόννων.

Αλλά το Δημοτικό Συμβούλιο Κεφαλονιάς τότε πήρε την απόφαση της αποβολής των χρηστών του Εκθεσιακού Κέντρου.



ΗΤΑΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ

Του 2012 όταν πήραν τα ευρήματα της Δράκαινας.

Σε άγνωστη κατεύθυνση.

Πέταξαν ολόκληρο τον εξοπλισμό από τα παράθυρα αφού πρώτα τα κατέστρεψαν οι του Δήμου:

Πλυντήριο, κουζίνα, ψυγείο, έπιπλα. Τα πάντα.

Εξοπλισμός που αγοράστηκε με δωρεές των Πολιτών.

Έτσι αφήσαν  το Εκθεσιακό Κέντρο αλλά και τον Πόρο να ρημάξει.

Σχεδίασαν αντί γιά την “Αρχαιολογική Συλλογή των Πρόννων” να στεγάσουν εκεί ένα ουζερί αν και ούτε αυτό το κατάφεραν.

Πάντως έτσι εγκαταλείφθηκε η προσπάθεια και με ευθύνη συγκεκριμένων ανθρώπων και παραγόντων.

Και έτσι έμειναν από τότε.



ΕΤΣΙ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑΝΝΗ

Σωστά λέει ο Γιάννης Λυκούδης οτι ρήμαξε το Εκθεσιακό Κέντρο.

Σωστά!

Αλλά το λέει σαν επικεφαλής της Ισχυρής Κεφαλονιάς που φέρει την ευθύνη γιά αυτήν την καταστροφή.

Η ευθύνη του Θεόφιλου είναι μιά συνευθύνη που ακολούθησε γιατί δεν μπόρεσε ή δεν ήθελε μέχρι σήμερα να αντιστρέψει τα πράγματα.

Έτσι δεν φτάνει κάποιος και κανείς να λέει: “πω-πω τι έγινε!”

Το μέλλον είναι μπροστά.

Να τεθεί τώρα στο Δημοτικό Συμβούλιο Αργοστολίου το αίτημα γιά την δημιουργία της “Αρχαιολογικής Συλλογής Πρόννων”.

Να το θέσει η Τοπική Κοινότητα Πόρου.

Να το θέσει ο Δήμαρχος

Να το θέσει ο Βουλευτής.

Να το θέσουν οι παρατάξεις και τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου.

Να το θέσει το Υπουργείο Πολιτισμού.

Να το θέσουν όλοι και πρώτοι οι κάτοικοι του Πόρου και των Πρόννων.

Και να το πράξουν τώρα.