«Της Πατρίδας μου η Σημαία έχει χρώμα γαλανό»



Παρακολούθησα από μακριά τις εκδηλώσεις για το υποβρύχιο Περσέας  στον Πόρο και την Σκάλα.

Ο κάθε ένας βλέπει θετικά  την προσπάθεια που έγινε για την ανάδειξη του γεγονότος.

Εγώ προσωπικά την βλέπω ιδιαίτερα θετικά αλλά…

Απουσίασε από την εκδήλωση η

Ελληνική Σημαία!

Ήταν παρούσα η Αγγλική!

Πρόκειται για παράληψη που όπως πληροφορούμαι έγινε αντιληπτή και από τους διοργανωτές εκ των υστέρων.

Η παρουσία της Ελληνικής Σημαίας είναι αυτονόητη όχι μόνο λόγω της παρουσίας αλλά και της απώλειας του Υποπλοιάρχου Νικολάου Μέρλιν στο ίδιο ναυάγιο αλλά κυρίως και ιδίως λόγω της Επικής και Πατριωτικής στάσης τόσων Κεφαλλονιτών, Ανδρών και Γυναικών που με κίνδυνο απώλειας της ζωής τους προστάτευσαν και διέσωσαν τον Κέηπς στην «Οδύσσεια» της ζωής του.

 

Λάθος

 

 

Ήδη ανακοινώθηκε όπως διαβάζω επανάληψη της τιμητικής εκδήλωσης για το υποβρύχιο "Περσευς»" τον Ιούλιο του 2027.

Είναι λάθος!

Το ενδιαφέρον του κοινού δεν θα είναι μεγαλύτερο μετά από ένα χρόνο.

Θα είναι μια εκδήλωση  με περιεχόμενο και αίσθηση «μνημόσυνου».

Χρειάζεται αντίθετα να κεφαλαιοποιηθεί αυτό το μοναδικό γεγονός.

Η Ίδρυση του «Μουσείου Υποβρύχιο Περσέυς»

Έχει εξαγγελθεί από τον Δήμαρχο και την Δημοτική Αρχή ήδη από το 2019.

Δεν έγινε μέχρι σήμερα!

Αν ο Δήμος δεν υπαναχώρησε από την απόφαση του για την δημιουργία ενός Εκθετηρίου στην πραγματικότητα, για το Ιστορικό και μοναδικό γεγονός τότε ας προχωρήσει!

Ας προχωρήσουμε!

Τα Μαυράτα είχε ανακοινωθεί ότι θα είναι ο Τόπος και ο Χώρος αυτού του Εκθετηρίου.

Το υλικό υπάρχει.

Ας προχωρήσουμε.

Ας είναι αυτό το πρώτο σημείο Ιστορικής καταγραφής και Μνήμης .

Αν η εκδήλωση για το υποβρύχιο ήταν το «Πρώτο Βήμα»

Ας προχωρήσουμε ένα Βήμα μετά.

Ας τεθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο, ας παρθεί η απόφαση για την Ίδρυση του «Εκθετηρίου και Ιστορικού Αρχείου για το Ναυάγιο του Υποβρυχίου Περσεύς»,ας συγκροτηθεί η ομάδα εργασίας που θα τρέξει αυτό το ζήτημα,ας προστρέξουμε σε πηγές συνεργασίας και χρηματοδότησης αυτής της πρωτοβουλίας στην Ελλάδα αλλά και στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ας κάνουμε το επόμενο βήμα!.

 

 

ΘΑ ΤΟΝ ΠΡΟΒΑΛΟΥΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ!



Τελικά οι έμμισθοι αρθρογράφοι-αφισοκολλητές του Θεόφιλου στο  υπόδουλο δημοσιογραφικά in-kefalonia το έχουν πάρει απόφαση:

Θα προβάλουν τον Γιάννη Λυκούδη συνέχεια και κάθε μέρα μέχρι προφανώς να τον βγάλουν Δήμαρχο!

Τι δεν γράφουν;

Για τον Παντελειό που «υπέκυψε» , για τον Βασίλη Κοκκόση που «συγκινήθηκε» , για στελέχη του ΠΑΣΟΚ που υποστηρίζουν δήθεν Νεοδημοκράτη,  για τον Παρίση που τελικά δεν πήγε και είναι κοντά πιά στον παλαιό «υδρονομέα του» τον Θεόφιλο.

Δεν έχουν ακούσει τίποτα αυτοί οι Δημοσιογραφικοί Γίγαντες για την αρνητική διαφήμιση που λειτουργεί εντελώς αντίθετα.

Εμπρός λεβέντες μου!

Συνεχίστε ακάθεκτοι.


ΖΕΛΕΣ

Το ερώτημα που θέτουν οι πανικόβλητοι:


«Μα ο Γιάννης Λυκούδης είναι Νέα Δημοκρατία».

Το δίλλημα στις μέρες μας δεν είναι τι πολιτικό φρόνημα έχει ο κάθε ένας από εμάς.

Ιδίως σε ζητήματα Αυτοδιοίκησης.

Το θέμα είναι:

«Είναι βούτας; Έχει πέσει μες στο μέλι; Δεν αφήνει το χέρι του ότι δει το μάτι του;»

Και στο κάτω-κάτω δεν μπορείς να λες:

«Μην τον ψηφίσετε γιατί είναι Νέα Δημοκρατία ,ψηφίστε εμένα που είμαι πολιτικά ζελές»

 

ΤΩΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΘΕΣΗ Ο ΠΑΡΙΣΗΣ


Είναι αλήθεια ότι ο Αλέκος Παρίσης δεν μετείχε στην συνάντηση Λυκούδη-Παντελειού.

Απουσίασε.

Είχε ίσως κάτι άλλο να κάνει εκείνη την μέρα και εκείνη την στιγμή.

Αλλά πιστεύω πως οφείλει τώρα να πάρει θέση.

Θέση καθαρή.

Δικαιούται να πει: «εγώ δεν μετέχω,δεν ακολουθώ,θα κάνω κάτι διαφορετικό»

Δικαιούται να κάνει οτιδήποτε.

Αλλά το έντιμο είναι να πάρει θέση τώρα.

Να μην το αφήνει να σέρνεται και να μην σέρνεται και ο ίδιος.

 

 

ΕΦΕΔΡΟΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ

Δεν ξέρω πως το βλέπει ή πως θα το δει ο Αλέκος Παρίσης.

Εγώ πάντως βλέπω τον εαυτό μου ως «Εφεδροπολεμιστή».

Δηλαδή ως υπηρετήσαντα και εν τέλει τεθέντα σε Εφεδρεία λόγω ηλικίας.

Δεν νοιώθω δηλαδή επίκαιρος.

Ο Αλέκος Παρίσης μπορεί να νοιώθει διαφορετικά ιδίως ως τιμηθείς από τον Θεόφιλο με «μετάλλιο του Τάγματος της Λεγεώνας της Τιμής».

Γιατί κάτι τέτοιο του απένειμε ο Θεόφιλος όπως ακριβώς οι Σπανιόλοι μοίραζαν στους Ιθαγενείς «χάντρες για μεταξωτές κορδέλες».

 

 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΡΕΒΕΡΑΝΤΖΑΣ



 

Οι διαχρονικοί «Τουριστικοί οραματιστές» λένε:

«Δεν κάνει αυτός ο Πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής .Χρειάζεται κάτι ποιο τουριστικό .Δηλαδή εμείς για να μην πω απευθείας Εγώ και μόνο εγώ!»

Αυτός που «δεν κάνει» είναι ο Νικόλας Κουρκουμέλης γνωστός περισσότερο ως «Πασπάλης».

Θα συμφωνήσω ότι ο Πασπάλης έχει «ανακατευτεί με τα πίτουρα» και εξ αυτού κινδυνεύει να τον φάνε οι «τουριστικές» κότες .

Θα συμφωνήσω ακόμα ότι είναι αντιτουριστικός!

Δηλαδή για παράδειγμα:

Πάει σε μια Τουριστική Έκθεση και μια κυρία του κλάδου του απλώνει την χερούκλα της που ίσως πριν να έχει φάει καμιά πίτα με κρεμμύδι.

Τι θα έπρεπε να κάνει ένας «Πρόεδρος Τουριστικής Επιτροπής» υψηλού επιπέδου;

Να σκύψει λάγνα, να πιάσει το χέρι της απαλά και με ευγένεια μοναδική και να προχωρήσει σε ένα ποιοτικό χειροφίλημα!

Μετά με νόημα να της πει:

«Πόσο χαίρομαι που σας συναντώ. Είστε πραγματικά μοναδική και πάντα ονειρευόμουν μια συνάντηση μαζί σας».

Ε! Ο Πασπάλης δεν το κάνει!

Βουτάει την χερούκλα της Κυρίας όπως ο Λοστρόμος βουτάει τον κάβο.Της τραβάει μια χαιρετούρα σε σημείο που η Κυρία της πονούν τα δάκτυλα,τα χέρια και τα ποδάρια μέχρι τα γόνατα.

Με λίγα λόγια δεν είναι δυνατός στην ρεβεράντζα όπως θα πρέπει να είναι ένας Πρόεδρος Τουριστικής Επιτροπής του μέλλοντος.

Και έστω το ξεπερνάμε.

Πάει σε ένα Μπιτς-Μπαρ εκ των εξαιρετικών που έχει η Νήσος.

Εκεί οι κοσμοπολίτες υποψήφιοι Πρόεδροι του τοπικού τουρισμού του μέλλοντος.

Εκεί είναι μαζεμένοι όλοι οι «Γαμπροί» και «εργάτες» του Τόπου. Περί την μπάρα φορώντας όλοι γυαλιά GUCCI.

Από κοντά και χαριτόβρυτες νεαρές που κινούνται ανάμεσα στο ημίγυμνες και ολόγυμνες.

Και αρχίζει η βιόλα:

«Ένα Mojito,μια margarita,έστω ένα paloma.Πάει το κοκτέιλ σύννεφο και τα γνωστά « είσαι πανέμορφη,πρέπει να τα πούμε,δος μου το τηλέφωνο σου και να βγούμε το βράδι…»

Και σκάει μύτη ο Πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής.

«Τι θα πιείς Πρόεδρε;» ρωτά ο ελάχιστα φιλότιμος των συναθροισμένων.

«Μια λεμονίτα!»θα απαντούσε ο Πασπάλης που αγνοεί ότι η λεμονίτα καταργήθηκε προ δεκαετίας.

Ακόμα περισσότερο δεν θα ήθελε πολύ να πει σε καμιά εκ των ημι-ολογυμνων κοπελούδων:

«Κυρά μου ξέχασες το μπανιερό σου».

Αυτό είναι με τον Πασπάλη.

Χρειάζεται μαθήματα ρεβεράντζας.

Αυτό δεν έχει.

Πρέπει να μάθει να υποκλίνεται ,να ειδικευθεί στο χειροφίλημα ,να φοράει Gucci και να πίνει Mojito.

Γιατί για αυτό στοχεύουν τον Πασπάλη οι υποψήφιοι-υποψήφιοι Πρόεδροι της Τουριστικής Επιτροπής στο μέλλον.

Γιατί δεν είναι σαν αυτούς και γιατί:

Είναι «Πασπάλης».

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΙΖΕΙ

 


Διαβάζω συνεχόμενες ανακοινώσεις διαφόρων «Τουριστικών τύπων» σχετικά με τον Τουρισμό στην Κεφαλονιά.

Ο καθείς και το «όραμα του».

Αυτά τα αυτάρεσκα που με τρελαίνουν:

«Άμα ήμουν εγώ θα γινόμασταν Μύκονος και Σαντορίνη μαζί» ο ένας.

«Ναι αλλά άμα ήμουν εγώ θα είχαμε 8 κρουαζιερόπλοια την ημέρα και καμιά 20αριά να περιμένουν απέξω μπας και μπούνε».

Μετράω:

3 Δήμοι-3 Τουριστικές Επιτροπές.

1 Τουριστική Επιτροπή η Περιφέρεια και

1 Το Επιμελητήριο και

Η Ένωση Ξενοδόχων και

Το Σωματείο των Ενοικιαζόμενων δωματίων και

Οι του Θαλάσσιου Τουρισμού και

Οι κοτεράδες και τα θαλάσσια σπορ…

Υπάρχουν τόσοι πολλοί «οραματιστές» στον Τουρισμό.

Μήπως ήρθε η ώρα να γίνει μια σοβαρή συζήτηση σε επίπεδο Κεφαλονιάς για τον Τουρισμό;

Μια συνάντηση όλων των απόψεων και όλων των ιδεών.

Να ξεκινήσουμε αλλά και να μάθουμε να συζητάμε.

Αν ο κάθε ένας αγαπά μόνο τις απόψεις του και τον εαυτό του τότε ας συνεχίσουν τα «παιδία να παίζουν».

Όπως ακριβώς παίζουν τα παιδάκια στην άμμο με το κουβαδάκι τους.

 

ΡΟΜΠΑ



 

Τα κατάφερε ο Θεόφιλος.

Με την βλακώδη  «επικήδεια» ανακοίνωση του σχετικά με την επιλογή του Αλέξανδρου Παντελειού έγινε υποκείμενο αρνητικού σχολιασμού σε Πανελλήνιο επίπεδο.

Το ΜΕGΑ ασχολήθηκε με την «Θεοφιλέστατη» ανακοίνωση.

Χιλιάδες ακροατών έμαθαν τελικά ότι κατεβαίνει για Δήμαρχος ο Γιάννης Λυκούδης σε ευρύτερη συνεργασία.

Μα τέτοια διαφήμιση στον Γιάννη δεν θα την περίμενε ούτε ο ίδιος.

Και παραμένει ισχυρή η προτροπή του Θεόφιλου προς τους πολίτες για το μέλλον:

«Να ψηφίσετε τον Παντελειό όταν κατέβει γιατί είναι πολύ χρήσιμη φωνή»

Μιλάμε για πολιτική αυτοκτονία ή διαφορετικά:

Πως καταφέρνει κάποιος να γίνει «ρόμπα»  μόνος του

ΣΠΕΚΟΥΛΑΔΩΡΟΣ



Αυτή η ανακοίνωση του Δημάρχου Αργοστολίου για την επιλογή του Αλέξανδρου Παντελειού είναι ότι χειρότερο έχω δει σε επίπεδο ανακοινώσεων τα τελευταία χρόνια.

Ένας Δήμαρχος που νομίζει ότι κερδίζει από τέτοιες ανακοινώσεις.

Το άκρον άωτον του Πολιτικού καιροσκοπισμού.

Να «εκμεταλλευτεί» βλακωδώς μια πολιτική απόφαση και μια πρωτοβουλία.


Το έχω ξαναγράψει:

«Ποιος ηλίθιος άραγε τον συμβουλεύει;»

Κατάφερε ξανά να γεννήσει εχθρούς και να βάλει ανθρώπους απέναντι του.

Πολλούς ανθρώπους που δεν ανέχονται την σπέκουλα.

 

Ο ΑΣΕΒΕΣΤΑΤΟΣ

 



Σε αργία τέθηκε ο Μητροπολίτης Πτολεμαΐδας με απόφαση του Πατριάρχη Αλεξάνδρειας.

Η ανακοίνωση του Πατριάρχη:

«τίθεται σε  αργία ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης…».

Μα καλά αποκαλείται ακόμα «Σεβασμιότατος;»

Αυτός κατέβαζε τα παντελόνια του μέσα στον δρόμο.

Πριν λίγα χρόνια τον διώξανε από το Κογκό για τον ίδιο λόγο.

Δηλαδή αυτός «εμπνέει σεβασμό;»

Εξ ου και «Σεβασμιότατος» αντί του ορθού:

«Ο Ασεβέστατος».

Η Ορθοδοξία φοβάμαι απειλείται κύρια από την ίδια.

 

«Είναι κρίμα όταν άχρηστες φωνές σιγούν αργότερα»


Ο αγαπητός, στους φίλους του, Δήμαρχος Αργοστολίου Θεόφιλος, στεναχωρημένος από την στάση του Αλέξανδρου Παντελειού να υποστηρίξει τον Γιάννη Λυκούδη έβγαλε ανακοίνωση:

«Είναι κρίμα όταν χρήσιμες φωνές σιγούν νωρίτερα».


Σωστό.

Σωστότατο αλλά και :

«Είναι κρίμα όταν άχρηστες φωνές σιγούν αργότερα»

Αυτό είναι μεγαλύτερο κρίμα.

 

ΕΝΑ ΑΝΟΙΚΤΟ «ΘΕΑΤΡΟ»ΣΤΟ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ.



Αν «Θέατρο» είναι ο χώρος της θέασης.

Ένας τόπος όπου μπορούμε να δούμε μια μουσική εκδήλωση, μια συναυλία, ένα θεατρικό έργο, μια προβολή.

Ο Χώρος αυτός μέχρι σήμερα είναι το Στάδιο Αργοστολίου.

Εκεί οι Καλοκαιριάτικες εξορμήσεις καλλιτεχνών του Ελληνικού Κέντρου που έρχονται να εισπράξουν τα δέοντα τους από ντόπιους και επισκέπτες της Κεφαλονιάς.

Το Γήπεδο.

Έτσι το καταστρέψαμε τόσες φορές.

Έτσι ισοπεδώσαμε αγωνιστικό χώρο και στίβο.

Φορτηγά, νταλίκες, γερανοί φορτοεκφόρτωσης.

Και μετά αναζητάμε ξανά την νέα πίστωση για την ανακατασκευή του Σταδίου και απορούμε τι δεν μας πήγε καλά.


Αλλά πιστεύω πως πιά υπάρχει μια άλλη λύση που αναδεικνύει την Πόλη.

Η Πλατεία Ρωμάνου.

Η Πλατεία της Αγροτικής Τράπεζας.

Την έγραψα και την είδα σαν την «Πιάτσα Ναβόνα» του Αργοστολιού.

Με εμβαδό λίγο μικρότερο από ένα στρέμμα.

Εκεί χορωδιακά φεστιβάλ .Εκεί μουσικές συναυλίες .Εκεί θεατρικές παραστάσεις. Εκεί καλλιτεχνικές εκθέσεις. Εκεί κινηματογραφικές προβολές.

Ακόμα και μεγαλύτερες μουσικές συναυλίες μπορούν να γίνουν εκεί.

Σκεφτείτε μια μουσική σκηνή επί της Σιτεμπόρων που θα «βλέπει» την Πλατεία Ρωμάνου αλλά και την Σιτεμπόρων προς την Κεφάλου αλλά και την Ανδρέα Μεταξά.

Μια Συναυλία με χιλιάδες ακροατές και οδούς διαφυγής και ασφάλειας.

Μέσα στην Πόλη.

Αξίζει να το δοκιμάσουμε.

Έτσι θα σώσουμε το Στάδιο. Θα αναδείξουμε την Πόλη. Θα μειώσουμε τις μετακινήσεις. Θα γίνουμε μια Πόλη του Πολιτισμού. Θα αποκτήσουμε έναν Τόπο-Σήμα.

Αν αφαιρέσουμε τις φωτεινές δυσφημιστικές πινακίδες από την Πλατεία,α ν φωτίσουμε κατάλληλα τα Μνημεία της Πλατείας και το Κτήριο της Αγροτικής Τράπεζας σαν εμβληματικό οικοδόμημα του Χώρου θα βρεθούμε σε έναν Χώρο που θα αξίζει να ζούμε και να δούμε.

Στην Πλατεία «Θέατρο» του Αργοστολιού.

ΤΗΝ ΒΑΨΑΝΕ!



 

Τώρα που κοπροσκυλιάζω και δεν έχω τι να κάνω κάθομαι και ψάχνω την «ΔΙΑΥΓΕΙΑ».

Δεν έχω αμφιβολία τι γίνεται αλλά είπα: «ας ψάξω καλύτερα».


Πάω λοιπόν ανάποδα.

Βάζω το ΑΦΜ επαγγελματιών που «ακουμπάνε» τις Λεβεντουριές που αποφασίζουν για την τύχη της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης.


Επαγγελματίας Σοβατζής.

Βαψίματα στην ΔΕΥΑΚ. Στα νερά.

55.000 ευρώ στα ίσα!

Απευθείας ασφαλώς!


Λένε:

«Να σου βάλω να βάψεις εξωτερικά τον Βιολογικό στο Αργοστόλι. Ποιος θα πάει να δει εκεί μέσα που βρωμάει και ζέχνει; Σου γράφω 36.000 για τα βαφτικά και βλέπουμε».

Μετά σκέφτονται: «Ας βρούμε κανένα μακρινό. Να μην ξέρει που βρίσκεται ούτε Θεός, ούτε άνθρωπος.

Τι λες για τον Άγιο Νικόλαο; Ωραίο και απόμακρο. Βάζω 11.000 και ξαναβλέπουμε»

Ύστερα σκέφτονται: «Να βρούμε και καμιά καλή άκρη στα Βουνά που δεν πετάει εκεί ούτε πουλί πετούμενο.»

Και βαράνε μια Πατρικάτα στην Ερισσο.

Αλλά για τα ησυχότερα βάζουν άλλη μια Πατρικάτα να βγει μεροκάματο. Άντε 7.000  στην πανταλόνα.


Έτσι την «βάψανε» και εμείς που πληρώνουμε:

«Την βάψαμε».

Θα μου πείτε αυτή η Αντιπολίτευση γιατί δεν μιλά;

Μα αυτοί κοιμούνται με τα άρβυλα τους και μετά λένε:

«Άντε και δώστου να βγούμε Δήμαρχοι».


ΛΙΜΟΚΟΝΤΟΡΟΙ

 


Από τα Επτάνησα και μάλλον από την Κεφαλονιά έχουν την καταγωγή οι «Λιμοκοντόροι».

Εδώ δημιουργήθηκε σαν λέξη ο Λιμοκοντόρος δηλαδή: 

Ο λιμασμένος που τον έχει σπάσει η λίμα αλλά που το παίζει «Κόντες».

Ο «πεινάλας Κόντες» κάτι σαν τον «ξυπόλυτο Πρίγκιπα» της ομώνυμης Ελληνικής ταινίας.


Αναστήθηκαν ξανά στην Κεφαλονιά οι «Λιμοκοντόροι».

Τους βλέπεις σε θέσεις Προέδρου ή Διευθυντού ή Υπεύθυνου η Συμβούλου.

Τους έχει απιθώσει εκεί ο κάθε Δήμαρχος να «βαστάνε τα γκέμια» αλλά και να βολέψουνε την πείνα τους.

Τους βλέπεις τους Λιμοκοντόρους:

«έλα να σου δώσω μια δουλίτσα να μπαλωθείς εσύ να μπαλωθώ και εγώ»

Και μετά: «να μπάσω την Κορούλα σου πως δήθεν δουλεύει αλλά μην την ενοχλείς την κοπέλα όπου είναι ξαπλωμένη στα μπάνια της».

Και ύστερα: «να θυμηθείς πως εγώ είμαι δίπλα σου και σαν θα ρθουν οι εκλογές κανόνισε εσύ και η νοικοκυρά σου και τα παιδιά και τα αδέλφια σου και κάτι εξαδέλφια σου».


Έτσι χαρτζιλικώνονται οι εν Κεφαλληνία Λιμοκοντόροι και ζουν σε βάρος της κοινωνίας.

Έτσι ζουν.

Πάντα λιμασμένοι αλλά και «Κόντηδες».

Στην Κεφαλονιά που ευδοκιμεί το αμπέλι, η Ελιά, η Λεμονιά και οι Λιμοκοντόροι.


«ΕΜΠΡΟΣ ΧΑΪΤΙΟΝ ΕΜΠΡΟΣ!»

(Μπροστά σε ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου)

 

 


Σήμερα ξεκινά η «Μπάλα».

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου στον Καναδά, το Μεξικό και τις Ηνωμένες Πολιτείες Τραμπ.

 

Θα το δούμε.

Λένε οι ειδικοί:

«Ήρθε η ώρα της Γαλλίας. Τώρα η Ισπανία. Βλέπω την Βραζιλία…»

Να πάρω θέση μαχητικά ,αποφασιστικά ,απερίφραστα:

«Εμπρός Χαϊτίον Εμπρος».

Οπαδός φανατικός της Αϊτής!

Αυτήν που ο Αδαμάντιος Κοραής έγραφε το 1821:

«Χαϊτίον!».

Ήταν μια ανεξάρτητη φτωχή Χώρα σκλάβων που απελευθερώθηκε με αγώνα μόλις το 1803-04.

Όταν ο Αδαμάντιος Κοραής και οι Έλληνες της διασποράς κάλεσαν τον Παν-Κόσμο να συμπαρασταθεί στην Ελληνική Επανάσταση του 1821 η πρώτη Χώρα που ανταποκρίθηκε θετικά ήταν το «Χαϊτίον»!

Ο Πρόεδρος Μποαγιέ, «ο Μπογιέρ»,έγραψε στον Κοραή:

«Μετά μεγάλου ενθουσιασμού εμάθομεν ότι η Ελλάς αναγκασθείσα τέλος πάντων,εδράξατο των όπλων…».

Και στείλανε οι Αϊτινοί 45 τόνους καφέ να τους πουλήσουμε να αγοράσουμε όπλα για τον αγώνα και 100  άλλοτε «δούλοι» κίνησαν από την Αϊτή για την Επαναστατημένη Ελλάδα να πολεμήσουν με τους απόγονους του Λεωνίδα.

Ούτε ο καφές,ούτε αυτοί οι πρώτοι Φιλέλληνες έφτασαν στην Ελλάδα.

Χάθηκαν στα βάθη της θάλασσας.

Τώρα λοιπόν δεν μπορώ να πω τίποτα άλλο.

Λόγω Εθνικού Χρέους:

«Εμπρός Χαϊτίον .Εμπρός»

Εμπρός Αϊτή.

 

 

 

 

 

 

ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΤΙΚΟ



Διαβάζω στο ekefalonia:

 «Ο Βασιλιάς επέστρεψε!»

Ανατρίχιασα!

Μετά από προσεκτική όμως ανάγνωση του δημοσιεύματος αναφέρεται το καλό Μέσο ενημέρωσης στην εκλογή του Βαγγέλη Μαζαράκη ως Προέδρου στην Ένωση Ποδοσφαιρικών Σωματείων Κεφαλονιάς και Ιθάκης.

Δεν μιλά λοιπόν το ekefalonia  για τον Βασιλιά αλλά

Για  «Βασιλιά» κατά άλλη έννοια.

Πάντως να γραφεί ότι ο  απερχόμενος Πρόεδρος Θέμις Βαλσαμής υπήρξε Πρόεδρος νουνεχής και ευγενής στοιχεία που ο Βαγγέλης πρέπει να αναδείξει, υιοθετώντας τα στο μέλλον.

Και το σημαίνον:

Μόνο 12 Σωματεία μετείχαν των εκλογών.

Υπάρχει έλλειμα και πρόβλημα.


 

 

 

Ζητάνε o Παναγιώτης Γιαννάκης να τους ανακηρύξει «επίτιμους Δημάρχους»!

 


Διαβάζω ότι το Δημοτικό Συμβούλιο Αργοστολίου αποφάσισε ομοφώνως να ανακηρύξει τον Παναγιώτη Γιαννάκη επίτιμο Δημότη Αργοστολίου.

Στην πραγματικότητα συμβαίνει το αντίθετο.

Ζητάνε από τον Πανελλήνια, δίκαια και άξια τιμώμενο Παναγιώτη Γιαννάκη να τους:

Ανακηρύξει «Επίτιμους Δημάρχους Αργοστολίου»!

Έστω «Επίτιμους Δημοτικούς Συμβούλους»!

Δηλαδή ψοφάνε για μια φωτογραφία δίπλα στον Παναγιώτη.

Ζητάνε ένα ψίχουλο από την δόξα του.

Λένε: «Παναγιώτη Γιαννάκη να βγάλουμε μια φωτογραφία δίπλα σου τώρα που πατώσαμε».

Αλλά το μπάσκετ  είναι το αγώνισμα των ψηλών.

Είναι ένα άθλημα που χρειάζεται «ανάστημα».

Να φωτογραφηθούν δίπλα στον Παναγιώτη Γιαννάκη αλλά έτσι δεν θα ψηλώσουνε.

 

27+17 ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΠΑΝΤΑ 44



Στις Δημοτικές εκλογές για τον Δήμο Αργοστολίου οι τότε Συνδυασμοί της «Ισχυρής Κεφαλονιάς» και της Κίνησης «Νησί για όλους» πέτυχαν εξαιρετικές επιδόσεις.

Η Ισχυρή Κεφαλονιά 27% και

Το Νησί για όλους 17%.

Ήδη προαγγέλλεται η σύμπραξη των δύο Κινήσεων στις εκλογές του 2028.

Ο Γιάννης Λυκούδης και ο Αλέξανδρος Παντελειός «περπάτησαν» μάλιστα μαζί στην Γέφυρα.

Πάντως μην βασιστούν στα απλά μαθηματικά.

Στην Πολιτική το 27+17 δεν κάνει 44.

Είναι πάντως μια αναγκαία αρχή.

Μια πρόταση και μια προοπτική συνεργασίας που πρέπει να έχει περισσότερους αποδέκτες και συμμέτοχους.

 

 

 

ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ


«Μονάχη έγνοια η Γλώσσα μου!»

                                 Οδυσσέας Ελύτης.

 


Δεν χρειάζεται ειδικός σχολιασμός της πρότασης της Κυβέρνησης για την Αναθεώρηση του Ελληνικού Συντάγματος.

Κύρια προτάσεις τεχνικού χαρακτήρα που κοιτάνε το σήμερα, το χθες αλλά όχι το αύριο.

Υπάρχει όμως η πρόταση για την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος:

 

«Κρατική μέριμνα για την προστασία και την προαγωγή της Ελληνική Γλώσσας.»

 

 

Ο Ρήγας Φεραίος


Στην Σέρβικη Ιστορία έχει καταγραφεί σαν Ιστορική Προσωπικότητα ο «Riga od Fere»

Στην Ιστορία των Ρουμάνων,των Μολδαβών και των Βουλγάρων λέγεται και γράφεται «Rigas Feraios»

Θεωρείται και αναγνωρίζεται σαν μια Παμβαλκανική Προσωπικότητα.

Εμπνευστής και οραματιστής μιας «Νέας Πολιτικής Διοίκησης».

Υπέρμαχος του Νεοελληνικού Διαφωτισμού ,ενός Συντάγματος, σαλπιγκτής ενός εγερτήριου «Θούριου».

Ο Ρήγας είναι εκείνη η προσωπικότητα που διαχρονικά αναγνωρίζεται στα Βαλκάνια σαν ένας Έλληνας αλλά και ένας Βαλκάνιος που υπερβαίνει τον χρόνο και τον τόπο.

Ακόμα και η Αλβανική Ιστορία αλλά και η Ιστορία της Τουρκίας τον αναγνωρίζει σαν Πρωταγωνιστή της Εποχής του αλλά με διαφορετική ανάγνωση.

Αυτή λοιπόν η προτεινόμενη προς Συνταγματική θεσμοθέτηση:

«Προστασία και προαγωγή της Ελληνικής Γλώσσας».

Θα μπορούσε Συνταγματικά να προτεθεί η αναγκαία λέξη:

Παγκόσμια!

 

 

Η Ελλάδα να ιδρύσει το Πανεπιστήμιο «Ρήγας Φεραίος»:

 

Ένα Εκπαιδευτικό Ίδρυμα που θα λειτουργεί στα Βαλκάνια.

Στο Βελιγράδι,στην Σόφια,στο Βουκουρέστι,στην Θεσσαλονίκη.

Ένα Πανεπιστήμιο που θα προάγει την Ελληνική Γλώσσα ξανά στα Βαλκάνια.

Ένα Πανεπιστήμιο που θα αναδεικνύει τον Ελληνικό Πολιτισμό στα Βαλκάνια και την παρουσία των Ελλήνων εκεί.

Ένα Πανεπιστήμιο που θα προσεγγίσει τους Εθνικούς, Πολιτιστικούς ,Ιστορικούς  αλλά και Γλωσσικούς δεσμούς των Λαών των Βαλκανίων.

Ένα Πανεπιστήμιο που θα εκκινεί από τον στοχασμό του Ρήγα.

Ένα Πανεπιστήμιο εργαλείο για την επάνοδο του Ελληνισμού στα Βαλκάνια σαν πολιτιστική, γλωσσική και Ιστορική παρουσία.

Μια αλλαγή στην πρόταση για την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος:

Μια προσθήκη.

 

«Προστασία και προαγωγή της Ελληνικής Γλώσσας Παγκόσμια!»

 

 

 

 

ΣΤΗΝ ΕΛΑΣ ΚΑΤΑΤΑΧΘΗΚΕ Ο ΣΥΡΙΖΑ



Στο δίλημμα: Αριστερά ή Τσίπρας ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε:

Τσίπρας!

Και ύστερα κατατάχθηκε στην ΕΛΑΣ.

Ως επίτιμο Μέλος.

Κάτι σαν τον Καλιακμάνη

ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΘΑ ΠΟΡΕΥΘΕΙ



Για το Λιμενικό Ταμείο,την ΔΕΥΑΚ,την διαχείριση των απορριμμάτων την ευθύνη την φέρει ο Δήμαρχος Αργοστολίου.

Ξέρει τι γίνεται.

Δεν είναι κανένας βλάκας.

Ξέρει πως «δουλεύουν τα μαγαζιά».

Ξέρει που ρέει το βουτσί.

Απλά δεν μπορεί να αντιδράσει.

«Τον έχουν» οι διαφεντεύοντες τον Δημοτικό πλούτο.

«Τον έχουν».

Του λένε: «εμείς μαζί σου αλλά για να ειμαστε μαζί σου χρειάζεται να κρατάς κλειστά τα μάτια και τα αυτιά και το στόμα»

Και ο Δήμαρχος, «δεν βλέπει,δεν ακούει δεν μιλά».

Βέβαια αυτός τους διάλεξε και με αυτούς θα πορευθεί.

Εμείς όμως και βλέπουμε και ακούμε και ενίοτε θα μιλάμε.


ΤΟ ΧΩΡΑΦΙ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ



Έρχεσαι στην Κεφαλονια.

Φεύγεις από την Κεφαλονιά.

Η Πρώτη και η Τελευταία εικόνα:

Ένα Αεροδρόμιο «χωράφι»!

Αρτάνες και κήποι γεμάτοι αγκάθι και χορτάρι.

Ένα χάλι!

Δεν ξέρω αν αρμόδια είναι η Φράπορτ ή αν μας άφησαν με την σύμβαση την ευθύνη του καθαρισμού.

Αλλά η αρμόδια πυροσβεστική Υπηρεσία ας τους βάλει ένα πρόστιμο καλό-καλό αφού ,οι υπευθυνοι αυτής της κακομοιριάς δεν καθάρισαν την περιουσία τους όπως οφείλουν.

Και τι Τουρισμό θέλουμε όταν δεν μπορούμε να κόψουμε τα γρυπάρια ούτε στο Αεροδρόμιο;

 

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΚΑΙ ΙΘΑΚΗ: «Κάθε Λιμάνι και καημός»



Η Λαϊκή Συσπείρωση Ιθάκης έβαλε το θέμα της μη εμφάνισης εσόδων από την προσέγγιση τουριστικών σκαφών στα Λιμάνια της Ιθάκης.

«Τι γίνεται με το Λιμενικό Ταμείο;»

Διερωτάται η Λαϊκή Συσπείρωση.

Μα το θέμα είναι απλό:

Τα δώσανε τα έσοδα του Λιμενικού Ταμείου σε ιδιώτη και…

Κρατήσαν τα έξοδα!

Μην απορείτε με τα Λιμάνια της Ιθάκης.


Που να δείτε τι γίνεται με τα Λιμάνια της Κεφαλονιάς.

Κυκλοφορούν κάτι τύποι και κάνουν του Ταμίες.

Κάτι τύποι «έχω-έχω!»

Τι θέλεις; Ρεύμα; Έχω!

Νερό; Έχω!

Τροφοδοσία; Έχω!

Καύσιμα ;Έχω!

Και βάζουν τα χρήματα χώρια αλλά στις τσέπες τους, να μην μπερδεύονται τα χρήματα του Λιμενικού Ταμείου με το πορτοφόλι τους.

Και μετά αποδίδουν λογαριασμό:

«3 το λάδι,3 το ξύδι….»το υπόλοιπο το γνωρίζετε.


Να ένα παράδειγμα:

Στο Πόρο πιάνουν καμιά 30 κότερα την ημέρα.

Δηλαδή περίπου 900-1000 τον Μήνα.

Στους πέντε Μήνες του Καλοκαιριού 5000 κότερα.

Θα διερωτάτο κάποιος:

«Πόσες αποδείξεις κόψατε για τα 5000 κότερα;»

Η απάντηση από τον Γρηγόρη Μπιθικώτση ,από την Νήσο των Αζορών:

«αργότερα -αργότερα πλησίασαν 2 κότερα…»

Κάπως έτσι πάει.


Τώρα: η Λαϊκή Συσπείρωση μετέχει στο Συμβούλιο του Λιμενικού Ταμείου. Δεν φτάνει να λέει και να καταγγέλλει.

Οφείλει να αναφερθεί αρμοδίως.

Να ελεγχθεί το Λιμενικό Ταμείο Κεφαλονιάς και Ιθάκης σε βάθος.

Άλλως:

Συναινεί.

ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

  



Σήμερα 4-Ιουνίου λήγει αυτό που η Κυβέρνηση λέει, χωρίς να είναι, «δημόσια διαβούλευση» για το Νομοσχέδιο που αφορά τον Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Δεν βρίσκω κάποιον στην Κεφαλονιά που να τοποθετήθηκε για τον Κυβερνητικό σχεδιασμό.

Κάποιον Δήμο, κάποιον αιρετό.

 


- Το Πανελλήνιο ψέμα

Δεν ξέρω ποιος είχε αυτήν την φαεινή ιδέα.

Την εποχή του Covid αποφασίστηκε να μην μετατεθεί η απογραφή του πληθυσμού της Ελλάδας αλλά αυτή να γίνει δυνητικά  με «ηλεκτρονική αυτοαπογραφή»! 

Δηλαδή ο κάθε ένας μπορούσε να απογραφεί μόνος του εκεί που ήθελε ανεξάρτητα με το που βρισκόταν.


Το 61% των Ελλήνων φέρεται να «αυτοαπογράφηκε».

Έτσι με μια «εικονική πραγματικότητα» οργανώσαμε την Τοπική Αυτοδιοίκηση χωρίς πραγματική καταγραφή του πληθυσμού κάθε Περιοχής, κάθε Νομού, κάθε Πόλης, κάθε Χωριού.

Έχουμε μια πλασματική Ελλάδα,μια εικονική ύπαιθρο, χωριά με ανύπαρκτο πληθυσμό που τα «απογράψαμε» όπως θέλαμε αλλά όχι όπως πραγματικά είναι.

Αποφασίσαμε να ζήσουμε μέσα στο ψέμα.

Ένα Πανελλήνιο ψέμα.

 

- Των Ελλήνων οι Κοινότητες.

Και οργανώσαμε την Τοπική Κοινωνία και ζωή στην Κεφαλονιά με βάση τις:

«Τοπικές Κοινότητες» αλλά με έναν ανύπαρκτο πληθυσμό.

Κοινότητες που έχουν καταρρεύσει δημογραφικά.

Καταγράφω:

Αργίνια κάτοικοι 21

Βαρύ  50

Καρυά 46

Κομιτάτα 71

Νιοχώρι 27

Πατρικάτα 39

Πλαγιά 66

Ασσος 61

Ξενόπουλο 94….

 

Ο Ελειός διαιρείται σε 5 Τοπικές Κοινότητες με απογραμμένο πλασματικό πληθυσμό 830  κατοίκους και στην πραγματικότητα λιγότερους από 500 κατοίκους κύρια γεροντικής ηλικίας.

Η Επάνω Ερισσος διαιρείται σε 10 Τοπικές Κοινότητες με απογεγραμμένο  πλασματικό πληθυσμό 634 κατοίκους και πράγματι όχι περισσότερους από 400 κύρια Γερόντους.

Όλες αυτές οι Τοπικές Κοινότητες διοικούνται από έναν Πρόεδρο η κάθε μία.

Έναν στην πραγματικότητα «αγγελιοφόρο» προς την κεντρική Διοίκηση των Δήμων χωρίς καμία αρμοδιότητα, χωρίς κανένα οικονομικό πόρο, χωρίς καμία δυνατότητα.

Η πληθυσμιακή ανεπάρκεια οδηγεί μάλιστα στο φαινόμενο της μη ύπαρξης ενδιαφέροντος και δυνατότητας εκλογής καν Προέδρου και στην αναζήτηση λύσεων εκτός της Κεφαλονιάς.

Αλλά αυτό δεν είναι Αυτοδιοίκηση.

 

-Τα Συμβούλια Περιοχής

Υπήρξαν πριν 30 χρόνια τα «Συμβούλια Περιοχής»

Θεσμός δοκιμασμένος ,επιτυχημένος και αυθεντικά Δημοκρατικός.

Ήταν η πραγματική Αυτοδιοίκηση.

Η Κεφαλονιά από μόνη της και Ιστορικά είναι διαιρεμένη σε αυτοτελείς, διακριτές περιοχές.

Είναι ο Ελειός, η Πάνω Ερισσος, το Αράκλι, η Κατωγή, η Ανωγή, η Ποταμιάνα, η Πύλαρος, η Λειβαθώ…

Περιοχές με κοινή πορεία, κοινά συμφέροντα, κοινά προβλήματα,κοινά χαρακτηριστικά και κοινές λύσεις.

Κατάργηση των «Τοπικών Κοινοτήτων» και θέσπιση των Συμβουλίων Περιοχής.

Αναγέννηση της Αυτοδιοίκησης και της Δημοκρατίας και ανασύνθεση των Περιοχών της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης.

Δημοκρατία ξανά σε κάθε Τόπο,κάθε Περιοχή κάθε Χωριό.

Συμβούλια Περιοχής και Τοπικές Συνελεύσεις που θα αποφασίζουν,θα σχεδιάζουν,θα συσκέπτονται.

 

-Ο νέος Διχασμός.

Από την άλλη μεριά.

Η σύνδεση των Υποψηφίων για τις Τοπικές Κοινότητες με τους Κεντρικούς Συνδυασμούς συνιστά έναν «Νέο Διχασμό»

Είναι εντελώς διχαστικό σε Κοινωνίες των 20-30-50 Κατοίκων να εκτίθενται Υποψήφιοι σε χωριστά ψηφοδέλτια Κεντρικών Υποψηφίων Δημάρχων.

Είναι η απόλυτη διαίρεση.

Ένας Τοπικός Διχασμός που εμποδίζει τις Κοινωνίες να συναντηθούν.

- Κατάργηση των «Τοπικών Κοινοτήτων.

- Θέσπιση των Τοπικών Συμβουλίων ανά περιοχή.

- Θέσπιση των Τοπικών Λαϊκών Συνελεύσεων.

- Αποκέντρωση αρμοδιοτήτων και Πόρων στα Τοπικά Συμβούλια.

- Ενιαία ψηφοδέλτια των Υποψηφίων για τα Τοπικά Συμβούλια εκτός των Κεντρικών Ψηφοδελτίων των Δημάρχων.

Κάθε μέρα είναι η μέρα για έναν Νέο Αυτοδιοίκητο Χάρτη στην Κεφαλονιά, την Ιθάκη και ολόκληρη την Ελληνική Ύπαιθρο.


ΒΡΕ ΣΩΤΉΡΗ; ΒΡΕ ΣΩΤΗΡΗ!




Τον Αντιπεριφερειάρχη τον Σωτήρη τον Κουρή τον «πάω».

Για πολλούς λόγους.

Ιδίως γιατί είναι «ο Σωτήρης».

Αλλά τώρα πρέπει να το πω:

«Βρε Σωτήρη; βρε Σωτήρη!»

Πας στα Αλειματά, στην Σκάλα,δύο χρόνια μετά από τότε που ο δρόμος Αλειματά-Παλαιά Σκάλα-Σκάλα έχει κλείσει γιατί ένα τοιχίο του δρόμου πήρε τον κατήφορο.

Ωραία!

Και λες «δολιοφθορά! Κάποιος έκοψε την άσφαλτο με μηχανικό μέσο και τα νερά μπατάρανε το τοιχίο!»

 

Ποια δολιοφθορά βρε Σωτήρη;

Φτιάχτηκε ο δρόμος πριν 20 χρόνια περίπου.

Το 2008-2009.

Φτιάχτηκαν και τα τοιχία να κρατούν τον δρόμο.

Λίγους Μήνες μετά το οδόστρωμα «βούλιαξε» σε επαφή με το τοιχίο.

«Έκατσε!»

Κλήθηκε ο εργολάβος να αποκαταστήσει.

Έκοψε το οδόστρωμα με το τροχουδάκι του (ο δολιοφθορέας) μπάζωσε ξανά, συμπίεσε, και ξανα έριξε άσφαλτο.

Περάσανε από τότε 15-17 χρόνια.

Κανείς δεν ασχολήθηκε έκτοτε και ξανά.

Το οδόστρωμα σιγά-σιγά κάθισε πάλι και κάποια στιγμή το τοιχίο «βαρέθηκε» να περιμένει κάποιον  εκ των επισήμων και υπευθύνων  να συντηρήσει τον δρόμο και έφυγε στην κατηφόρα και μας άφησε χρόνους.

Αυτά έγιναν.


Τώρα να γράψω μόνο προληπτικά:

Ήδη υπάρχουν άλλα 3 τοιχία στον ίδιο δρόμο που είναι έτοιμα «να μας αφήσουν γειά».

Θα μπατάρουν εφέτος τον Χειμώνα.

Να πω αλήθεια στέκονται μόνο και μόνο επειδή οι Κάτοικοι στα Αλειματά τα έχουν παρακαλέσει να κάνουν λίγο υπομονή.

Αλλά ,λέω:

«Ως πότε;»

 


«Καλώς ήρθατε στην Νάρτα»



Ο ιστορικά ελλιπής Πρωθυπουργός της Αλβανίας κ.Ράμα με αφορμή το διάβημα του Ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών για τα βίαια επεισόδια και κατά της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας στην Σβέρνιτσα της Αυλώνας στην Αλβανία δήλωσε:

«Πρώτη φορά ακούω πως υπάρχει Ελληνική Μειονότητα στην περιοχή».

Και όμως ξέρει,το έχει ακούσει,το έχει διαβάσει πως εκεί υπάρχουν Έλληνες και μάλιστα εκεί υπήρχε αποκλειστικά Ελληνικός πληθυσμός.

Το Σβερνίτσι,η Σβερνίτσα, βρίσκεται  δίπλα στην Νάρτα.

Εκεί στην είσοδο του Χωριού υπάρχει μια μεγάλη πινακίδα.

Στα Αλβανικά,στα Αγγλικά και …

Στα Ελληνικά:

«Καλώς ήρθατε στην Νάρτα»

Το Σβερνίτσι και η Νάρτα βρίσκονται έξω από την Μειονοτική Ζώνη αλλά πρόκειται για αμιγώς Ελληνικά Χωριά.

Τα τελευταία Ελληνικά Χωριά στην περιοχή της Χαονίας.

Με Ελληνικό Σχολείο μέχρι την άνοδο του Χότζα στην Εξουσία και στην συνέχεια με Ελληνικό Φροντιστήριο Ελληνικής Γλώσσας.

Ξέρει λοιπόν ο κ.Ράμα.

Απλά δεν θέλει να ξέρει.

Στον δρόμο προς την Αυλώνα τον καλωσορίζει η πινακίδα:

«Καλώς ήρθατε στην Νάρτα»

 

- Η Ώρικος στο Καραμπουρνού.

Πήγα στην Χαονία.Πήγα στην Νάρτα και στο Σβερνίτσι. Καημός να επισκεφτώ με φίλο την Ώρικο στο Καραμπουρνού.

Στο Πασαλιμάνι στον Κόλπο της Αυλώνας.

Στην αρχή της Χερσονήσου υπήρχε ένα στρατιωτικό φυλάκιο του Αλβανικού Στρατού:

«Απαγορεύεται. Βρίσκεστε σε Στρατιωτική ζώνη»

Η «Στρατιωτική ζώνη» ήταν ο Ναύσταθμος της Αυλώνας. Βάση της Αλβανίας αλλά και της Τουρκίας.

Τους είπαμε ότι θέλουμε να πάμε στον Αρχαιολογικό χώρο στην Αρχαία Ωρικό.

Λιμάνι σπουδαίο και αποικία των Ευβοιέων.

Μόλις είπαμε ότι ήμαστε από την Ελλάδα τα πράγματα γίναν ποιο σοβαρά.

«Διαβατήρια! Τι δεν καταλαβαίνετε;»

Έδωσα το Διαβατήριο αλλά  μέσα σε αυτό είχα βάλει ένα 10ευρο.

Ο Αξιωματικός πήρε το διαβατήριο και αμέσως ξεπέρασε τον Εθνικό του προβληματισμό:

«Καλά περάστε αλλά θα συνοδεύεστε από συνοδό και απαγορεύεται η φωτογράφιση».

O συνοδός αρκέστηκε σε 500 Λεκ.

Κάτι λιγότερο από 5 ευρώ για να μας αφήσει στην ησυχία μας,να περιηγηθούμε την Αρχαία ‘Ωρικο ,κάνοντας ασφαλώς χρήση της φωτογραφικής μας μηχανής.

Πιστεύω πως με άλλα 5 ευρώ θα μας παρέδιδε και μία από τις παροπλισμένες τορπιλακάτους, απομεινάρι της Σοβιετικής παρουσίας κάποτε.

 

-Η Πατρίδα στους Νεκρούς της.

Στην Λίμνη στο Σβερνίτσι υπάρχει η Μονή της Παναγίας.

Δίπλα το Νεκροταφείο.

Επιτύμβιες Γραφές και επιγραφές.

Στα Ελληνικά!

Όλες στα Ελληνικά.

Ο κ.Ράμα θα βρει τους Έλληνες εκεί.

Όπως το έχει γραμμένο ο Παλαμάς:

Η Πατρίδα στους Νεκρούς της.

 

 

 

 

 

 

 

ΤΑ 4 «Τ»



Ο Οδυσσέας Ελύτης είχε πει πως :

«Η επιτυχία χρειάζεται 3 Τ:

Ταλέντο-Τόλμη-Τύχη.

Τελικά υπάρχει και χρειάζεται και ένα τέταρτο «Τ»

Η Τιμή.

Αν δεν είσαι έντιμος δεν φτάνει ούτε το ταλέντο, ούτε η τόλμη, ούτε η τύχη.

Χρειάζεται και η Τιμή.

Ιδίως τώρα στην εποχή της βαθιάς διαφθοράς και ανεντιμότητας.

 

 

ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ



Κατανοώ απόλυτα την απόφαση φίλων να υποστηρίξουν το αυτοδιοικητικό εγχείρημα αγαπητού διεκδικητή του Δήμου Αργοστολίου στο μέλλον.

Είναι αυτονόητο πως δεν μπορεί κάποιος σοβαρά να επιμένει στην υποστήριξη μιας Δημοτικής Αρχής που δεν έκανε και δεν θα κάνει τίποτα στους Πρόννους.

Αλλά κατανοώ την απόφαση χωρίς όμως να την δικαιολογώ.

Το πρόβλημα δεν είναι ο Υποψήφιος Δήμαρχος που θα διεκδικήσει τον Δήμο Αργοστολίου στο μέλλον.

Είναι το περιβάλλον του και οι περιβάλλοντες.

Αυτοί οι ελεεινοί που προσπάθησαν να μας καταστήσουν υπόδικους.

Τότε που τους δόθηκε η ευκαιρία  στον Δήμο Κεφαλονιάς.

Αποδίδεται στον Τζων Κέννεντι αλλά μάλλον ειπώθηκε αρχικά από τον Γερμανό Ποιητή Χάινριχ Χάινε:

«Συγχωρώ τον εχθρό μου αλλά δεν ξεχνώ το όνομα του»

Εμπαθής δεν είμαι.

Τους συγχωρώ του ηλίθιους που προσπάθησαν να μας εμπλέξουν σε μια μεγάλη περιπέτεια αλλά:

«Δεν ξεχνώ το όνομα τους».