30 ΜΑΙΟΥ 1994: ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΠΡΟΣ ΤΟ DOBOJ ΤΗΣ ΒΟΣΝΙΑΣ

 


Σαν σήμερα πριν από 27 χρόνια.

Ξεκίνησε η αποστολή της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης με βοήθεια για την Πόλη Ντόμποι της Βοσνίας.

Μια τεράστια συγκέντρωση τροφίμων και φαρμάκων.

Η Μητρόπολη Κεφαλληνίας, η Νομαρχία και ο Δήμος Αργοστολίου πρωτοστατούν.


Σημειώνω τα μέλη της Επιτροπής που είχε συγκροτηθεί:

Ο Αλέκος Καλαφάτης

Ο Πρωτοπρεσβύτερος Ιωάννης Μεσολωράς, ως εκπρόσωπος της Εκκλησίας, 

Η Ελένη Λυκούδη από το Σώμα Ελληνίδων Οδηγών

Η κ.Ρενέ Λιναρδάτου από το Λύκειο Ελληνίδων

Η Υβόννη Μαρκαντωνάτου από τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό

Ο Θοδωρής Γαλιατσάτος, ως Δημοτικός Σύμβουλος

Ο νυν Βουλευτής Παναγής Καππάτος επίσης ως Δημοτικός Σύμβουλος

Εγώ και ο Βασίλης Κωνσταντάτος.



Ο ΤΣΟΥΜΠΑΣ


Ψυχή της αποστολής ο φαρμακοποιός Βασίλης Κωνσταντάτος (Τσούμπας).

Ο Βασίλης διαχειρίστηκε τα χρήματα που του εμπιστεύτηκα από το κοινό Ταμείο με τρόπο μοναδικό.

Συνέταξε ένα απολογισμό με τρόπο λεπτομερή σε σημείο «ενόχλησης».

«γεύμα μεταφραστή στην Γραβιά… φωτοτυπία… διόδια… ψεκασμός για φυλλοξήρα…»

Στο τέλος έφερε πίσω 344.107 χιλιάδες δραχμές που πήγε και τα κατάθεσε στην Τράπεζα στον λογαριασμό.

Δεν είχε αποδείξεις ο Βασίλης για δαπάνη 10 Μάρκων και 1400 δραχμών, τα οποία μου τα παρέδωσε από την τσέπη του αφού θεωρούσε τον εαυτό του υπεύθυνο που δεν μπόρεσε να εξασφαλίσει και για αυτά αποδείξεις.

Πάντα τέτοιος ήταν και είναι ο κουμπάρος μου ο Τσούμπας.



ΠΕΡΑΧΩΡΙ



Έτσι για την Ιστορία.

Η συγκέντρωση τροφίμων και φαρμάκων πήρε καθολικό χαρακτήρα.

Μόνο σε λάδι μαζέψαμε πάνω από 5 τόνους.

Σαν δείγμα της κοινοποίησης το Περαχώρι της Ιθάκης.

Πρόεδρος τότε ήταν ο Β. Σιμήρης.

Έστειλε 58 δέματα τροφίμων και προϊόντων. Συσκευασμένα όλα με τρόπο υποδειγματικό λες και ήταν να ταξιδέψουν  στο Φεγγάρι.

Νοικοκυραίοι οι άνθρωποι.

Από κάτω για την «ασφάλεια» των συναλλαγών υπογραφές:

«ο Πρόεδρος» και τρείς «μεταφορείς» .



ΔΕΝ ΕΧΩ ΜΑΤΑΚΙΑ ΜΟΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ


Μια γερόντισσα, χήρα, μαυροφορεμένη.

Νομίζω ήταν από την Αγία Ειρήνη.

Περίμενε έξω από τα παλαιά Λουτρά όπου μαζεύαμε την βοήθεια.

Είχε έρθει με το ΚΤΕΛ και από εκεί διέσχισε ολόκληρο το Αργοστόλι κουβαλώντας έναν ντενεκέ λάδι.

Μου το είπε με ντροπή:

«Δεν έχω ματάκια μου περισσότερο».

Αυτοί οι ανθρώποι μαζέψανε την Βοήθεια στην Βοσνία.

Τέτοιοι άνθρωποι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.