ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΓΕΦΥΡΑΣ

(25-Ιανουαρίου-2025)

 

1-Μετά τον Αναστάσιο;

Ο Αλβανικής εθνότητας και εθνικότητας Μητροπολίτης Κορυτσάς είναι ο επικρατέστερος να διαδεχθεί τον αποδημήσαντα Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας Αναστάσιο.

Ήδη ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Κορυτσάς ανέλαβε Τοποτηρητής του Αρχιεπισκοπικού θρόνου.

Το ερώτημα είναι :

“Μετά τον Αναστάσιο τι;”

Δηλαδή η Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας θα ακολουθήσει όπως και κατά το παρελθόν επί Αναστασίου ,τον δρόμο του ΟικουμενικούΠατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως ή θα προσδεθεί στο άρμα της Εκκλησίας της Μόσχας όπως συνέβη με την Εκκλησία της Σερβίας;

Ένα κρίσιμο ερώτημα γιά τους Ορθόδοξους της Αλβανίας.

Ιδίως γιά την Ελληνική Εθνική Μειονότητα.

 

 

2- Τον λέγαν “Γιαννουλάτο”

Η Ιστορία εύκολα και άμεσα θα αναγνωρίσει την υπερβατική προσωπικότητα και το ανυπέρβλητο έργο του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου.

Ναι ήταν Κεφαλονίτης,Ρυσσιάνος,Γιαννουλάτος.

Αλλά αυτό το “Γιαννουλάτος”το χρησιμοποιούσαν άκοσμα,άδικα και απαξιωτικά τόσο οι Ελληνες ακραίοι που τον θεωρούσαν “διεθνιστή” όσο και οι Αλβανοί εξτρεμιστές που τον θεωρούσαν “πράκτορα της Ελλάδας”.

Και οι δύο πλευρές των έξαλλων,ακραίων και μυωπικών των αποκαλούσαν όχι “Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας” αλλά

“ο Γιαννουλάτος”.

Υπήρξε όμως στην καρδιά σχεδόν της παμψηφίας των Ορθοδόξων της Αλβανίας ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος και αυτό έτσι θα μείνει.

 

 

3-Ανάμεσα σε μιά τσουλήθρα και μιά τραμπάλα.

Οχι! Μην το πράξουν.

Ας το ξανασκεφτούν.

Δεν μπορεί το άγαλμα του Αντώνη Τρίτση να βρίσκεται ανάμεσα σε μιά τσουλήθρα και μιά τραμπάλα.

Φτιάχνουν ένα χώρο στάθμευσης προ του Κλειστού στον Κούταβο. Τοποθετούν εκεί και μιά παιδική χαρά και ενσωματώνουν στο όλο εγχείρημα το άγαλμα του Αντώνη Τρίτση που υπάρχει εκεί!

Αν πιστεύουν στην “ιστορική αναγκαιότητα” να στήσουν μιά παιδική χαρά εκεί τότε:

Ας μεταφέρουν το άγαλμα απέναντι.

Δίπλα στον Κούταβο εκεί που σχηματίζεται μιά παραθαλάσσια πλατέα,ένα πλάτωμα ,απέναντι από τον “Σταμούλη”.

Να ατενίζει την θάλασσα,να βλέπει την Φάλαρη και τον Αίνο,να κοιτά προς την Γέφυρα και πιό πέρα προς την Θηνιά του.

Και να μην “ακούει” το “κούνια Μπέλα έσπασε η κουτέλα”.

 

 

4-”Χειρ Βίκτωρος”

Ο Βίκτωρ ήταν ένας μέγας αγιογράφος.

Γεννήθηκε στον Χάνδακα της Κρήτης και πέθανε στην γειτονική Ζάκυνθο.

Υπέγραφε τις πολλές και σπουδαίες αγιογραφίες του με το:

“Χείρ Βίκτωρος”

Το θυμήθηκα τώρα όταν ο Βίκτωρας με ανακοίνωση του ανέλαβε την “αγιογράφηση” του Δήμου Αργοστολίου γιά την εκδήλωση κοπής της Πίτας του Δήμου και την απονομή των  προ έτους πλακετών στους πρωταγωνιστές των Συλλόγων που δραστηριοποιούνται στα όρια του Δήμου.

Την απάντηση στις απορίες που υπάρχουν έπρεπε να την δώσει ο αρμόδιος γιά τον Πολιτισμό Αντιδήμαρχος  και όχι να ζητηθεί να βγουν τα κάστανα από την φωτιά διά “χειρός Βίκτωρος”

 

 

5-Προ όλων

Τον Βίκτωρα Ρουχωτά έχω πολλούς λόγους να τον εκτιμώ.

Γιά αυτό που είναι ,

και γιά την διαρκή και ανιδιοτελή του δραστηριότητα.

Αλλά τον εκτιμώ ως Βίκτωρα Ρουχωτά και όχι ως Βίκτωρα “αγιογράφο”.

Θα έπρεπε να μην αναλάβει να κάνει την “αγιογράφηση” και στο κάτω -κάτω οι  φέροντες την ευθύνη ας την αναλάβουν και να μην την μεταθέτουν στον Βίκτωρα.

 

 

6-Μια τσίκλα!

Δώσανε λοιπόν τις πλακέτες με ημερομηνία 11-2-2024.

Αλλά τις έδωσαν τον Γενάρη του 2025.

Μετά ένα χρόνο!

Λένε τώρα:

“να τις είχαμε έτοιμες από πέρσι αλλά επειδή πελαγώσαμε που φύγανε κάποιοι υπάλληλοι γιά το Ληξούρι,τσαντιστήκαμε,κλείσαμε το Θέατρο,τα μπαλίάσαμε και δεν κόψαμε πίτα αλλά την φάγαμε μονάχοι μας και μας μείναν οι πλακέτες αμανάτι”

Ωραία.

Τότε είχαν 3 πράγματα να κάνουν:

Να βγουν στο μικρόφωνο ο τιμητές και να πουν στους τιμώμενους :”ξέρετε μπλα-μπλα-μπλα και γιά να μην μας μείνουν τα πλακετάκια σας τα δίνουμε σήμερα”.

Η΄

Θα μπορούσαν να πάνε στον κοσμηματοπώλη και να χαράξει το 2025 αντί του 2024.Να διορθώσει δηλαδή έναν αριθμό.

Η΄

Διαφορετικά ας κολλούσαν πάνω στο 4 μία τσίκλα.

Δεν κάνανε καμία από τις άνω ενδεδειγμένες κινήσεις αν και που τους έχω περισσότερο να επέλεγαν την περίπτωση της τσίκλας.

 


7-Δεν τους τίμησαν. 

Πάντως  έτσι  όπως τους βράβευσαν  δεν τους τίμησαν.

Μοίρασαν πλακέτες αφειδώς όπως μοίραζαν οι τυχοδιώκτες των ανακαλύψεων στους ιθαγενείς χάντρες και καθρεφτάκια.

Και ο Κορτές,αυτός ο ελεεινός σφαγέας έδωσε στους Αζτέκους κάτι χάντρες.

Τους “βράβευσε” και μετά τους έσφαξε.

Εμένα δεν μου φάνηκε πως τους τίμησαν τους εκπροσώπους των Πολιτιστικών Συλλόγων.

Κάτι σαν “ψάρεμα σε θολά νερά” μου φάνηκε.

Όπως όταν στήναμε  “ξόβεργες” μπας και πιαστεί κάνα χαζοπούλι.

 


8-Και πνευματική;

Είπε ο Βίκτωρ:

“ο Δήμος παρέχει στους συλλόγους υλική και πνευματική υποστήριξη”

Το “υλική” το κατάλαβα αμέσως: πρόκειται γιά καμιά μικροφωνική και καμιά ορχήστρα που πληρώνεται μέσω Δήμου.

Το “πνευματική”;

Μήπως θα μπορούσε να εξηγηθεί καλύτερα γιατί φοβάμαι πως “πνευματική υποστήριξη” εννοούν τα γνωστά:

“παρευρίσκεται στην εκδήλωση ο Δήμαρχος και ο Πρόεδρος και οι Αντιδήμαρχοι οι οποίοι θα πάρουν το  μικρόφωνο να το ξεπατώσουν στους χαιρετισμούς και μετά θα χτυπήσουν καμιά 20αριά σουβλάκια ο κάθε ένας “

Περί αυτού πρόκειται;

 


9-Ληξουριώτικο Καρναβάλι: Μια καλή αρχή.

Θα ήταν μιά καλή αρχή να συνεννοηθούμε στον Πολιτισμό.

Στον αληθή, στον πραγματικό και αυτόχθονα Κεφαλονίτικο Πολιτισμό.

Απευθύνομαι κύρια σε αυτούς που θέλουν να σκέφτονται στον Δήμο Αργοστολίου.

Το καρναβάλι στο Ληξούρι έχει παράδοση.

Είναι και η τοπική τρέλα των Ληξουριωτών.

Το καρναβάλι στο Αργοστόλι είναι μιά ανούσια διεκπεραίωση.

“Να κάνουμε κάτι να μην μας πουν”

Δαπανάμε κεφάλαιο ανθρώπινο,κεφάλαιο οικονομικό,κεφάλαιο πολιτισμού.

Ένα καρναβάλι στην Κεφαλονιά!

Στο Ληξούρι.

Θά έχουμε τόσα άλλα να κάνουμε στο Αργοστόλι και αλλού στην Κεφαλονιά.

Δεν χρειάζονται πολλά καρναβάλια στο Νησί .

Εκτός και αν ήμαστε γιά τα καρναβάλια.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.