14 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΡΟ ΣΤΗΝ ΣΑΜΗ

(Σχέδιο γιά την Κεφαλονια-8)

 



1.-Ο Δρόμος του Πυργιού

Πρίν το 1995 η μετάβαση από τον Πόρο στην Σάμη ήταν μιά περιπέτεια με αβέβαιη κατάληξη.

Τότε ολοκληρώθηκε ο δρόμος Σάμη-Πυργί-Τζανάτα.

Ήταν ένα σπουδαίο γεγονός γιά την Κεφαλονιά που σε συνδυασμό με την κατασκευή του δρόμου Σκάλας-Πόρου, την ίδια περίοδο, “μεγάλωσε” το Νησί και οι δύο αυτοί δρόμοι έδωσαν την δυνατότητα μιας αρχικής σύνδεσης της Νότιας και της Ανατολικής Κεφαλονιάς.

Ο δρόμος Πόρος-Τζαννάτα-Πυργί-Σάμη.

Ο δρόμος του Πυργιού με μήκος 26 χιλιόμετρα.

 


2.- Ο δρόμος του Μανώλη

Ήταν ο Μανώλης Βαλέτας  κορυφαία μορφή και σαν άνθρωπος αλλά και σαν Δήμαρχος της Σάμης.

Ο Μανώλης έβλεπε τον “δικό του” δρόμο γιά την Σάμη.

Συνομιλητής αρχικά του Δημάρχου Πρόννων Μάκη Μεταξά και στην συνέχεια συνομιλητής του Δημάρχου Πρόννων που ακολούθησε, ο Μανώλης “χάραξε” τον δρόμο του μέλλοντος:

Από τον Πόρο στην Σάμη, στο Ρουπάκι. Εκεί στην σημερινή συμβολή του Επαρχιακού δρόμου Αργοστόλι-Σάμη με τον δρόμο του Πυργιού.

 

Ενας παράλιος δρόμος από την Σάμη στον Πόρο!

Μήκος:  14,6 χιλιόμετρα.

15 λεπτά από τον Πόρο γιά την Σάμη ,

30 λεπτά από την Σκάλα γιά την Σάμη.

 


3.-”Πρέπει να το τολμήσω είτε πετύχω είτε όχι”

Το είπε ο Ευριπίδης: “πρέπει να το τολμήσω...”

Ο Μανώλης Βαλέτας προκάλεσε μιά αρχική μελέτη όδευσης που περιγράφει αυτόν τον νέο δρόμο του μέλλοντος.

Είχε την άποψη: “ας το επιχειρήσουμε, ας τολμήσουμε, μπορεί να γίνει και αν δεν το καταφέρουμε θα το πετύχει κάποιος μετά απο μας”

Από την άλλη μεριά, από τον Πόρο, ξεκίνησε η διάνοιξη του δρόμου πάνω στην πρωτογενή του χάραξη σε μήκος περίπου ήδη 6 χιλιομέτρων και τα προϊόντα της διάνοιξης χρησιμοποιήθηκαν αδάπανα γιά το Δημόσιο γιά την κατασκευή της χερσαίας εγκατάστασης του Λιμανιού του Πόρου.

Η  μελέτη γιά την όδευση του δρόμου υπάρχει ήδη στο Δήμο Σάμης.

Ο ίδιος ο δρόμος έχει διανοιχτεί κατά τα 6 αρχικά χιλιόμετρα από την μεριά του Πόρου.

Ο δρόμος αυτός μπορεί και πρέπει να γίνει!

 


4.-Από το Ρουπάκι παντού!

Ο δρόμος στο Ρουπάκι θα συναντά τον δρόμο Αργοστολίου-Σάμης αλλά και τον δρόμο Τζαννάτα-Πυργί Σάμη.

Σε αυτό το σημείο στο Ρουπάκι θα είναι η σύμπτωση των δρόμων αυτών με τον νέο δρόμο Πόρου -Σάμης.

Από εκεί από το Ρουπάκι ο δρόμος θα μπορούσε να προχωρήσει στην κατεύθυνση  και την διασταύρωση των Πουλάτων με προορισμό να συναντήσει εκεί τον δρόμο προς Καραβόμυλο και Πύλαρο.

 


3.- Βλέποντας προς το μέλλον:

Ο δρόμος αυτός, ο “δρόμος του Μανώλη”

-Συνδέει τα Λιμάνια του Πόρου και της Σάμης.

-Μειώνει τον χρόνο και την απόσταση μετάβασης από την Νότια στην Ανατολική Κεφαλονιά στο μισό.

- Ο χρόνος μετάβασης στην Μελισσάνη ή την Αντίσαμο γιά παράδειγμα από την Σκάλα θα είναι μόνο 30΄από 1.15΄σήμερα.

-Η Σάμη αποκτά περιφερειακό  δρόμο αφού δεν χρειάζεται κάποιος να περάσει μέσα από την Σάμη στην κατεύθυνση προς Πύλαρο αλλά μόνο δυνητικά.

-Η Αντίσαμος αποκτά εναλλακτικό δρόμο πρόσβασης που θα περνά πίσω και μακρυά από αυτήν χωρίς να επιβαρύνει καθόλου το τοπίο.

-Η Αρχαία Σάμη παραμένει μακρυά από την όδευση και απλά από τον δρόμο αναδεικνύεται η επιβλητικότητα του τοπίου,ο ορεινός όγκος και η θέση της.

-Ο Τουρισμός βρίσκει τον ασφαλή, ωραίο και θεαματικό τρόπο  προσέγγισης από τους Πρόννους στην Σάμη στην Πύλαρο και στην Ερυσσο.

-Η Παλική “πλησιάζει” τον Πόρο και το Λιμάνι του .Σήμερα ο Ληξουριώτης πρέπει να μεταβεί στον Πόρο γιά να ταξιδέψει στην Πελοπόννησο. Αυτό θα μπορεί να το πράξει στο μέλλον μέσω του νέου δρόμου σε χρόνο κατά 45΄μικρότερο.

-Τοποθεσίες όπως η Κουτσουπιά γίνονται προσβάσιμες στον επισκέπτη χωρίς να βλαφτεί το τοπίο και η ιδιαιτερότητα  της παραλίας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.