ΕΝΝΑΤΗ ΜΕΡΑ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΣ - 31 ΜΑΡΤΙΟΥ

Ο ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΗΣ ΜΕΡΤΖΕΛΛΟΣ Ο ΣΟΦΙΚΙΤΗΣ

Ήταν 31 Μαρτίου το 1821 όταν ένας έμπορος από το Σοφικό της Κορινθίας που ζούσε και είχε κάνει την «κατάσταση» του στην Μαγνησία της Μικράς Ασίας ,ακούοντας την φωνή του Έθνους γυρνά στην Κορινθία και κηρύσσει την Επανάσταση.

Γράφει σε επιστολή του .

«άμα ήχησεν η γλυκειά φωνή εις τας ακουάς μου,ότι το Έθνος μου επαναστάτησεν… παράτησα εις την Μαγνησία της Μικράς Ασίας όλην την κατάστασιν μου… δεν έλειψα από το να έχω υπό την οδηγίαν μου 500 και άλλοτε 1000 στρατιώτες, τους οποίους μην ευπορών τότε το Ταμείον εξεικονόμησα εξ ιδίων μου και με μισθούς και με άλλα αναγκαία. Ενεκα τούτου εδαπάνησα την κατάστασιν μου… διότι είχα σταθερή την πεποίθησιν ότι ελευθερωθείσης της Πατρίδος εκ της τερρανίας, οι υπέρ αυτής παθόντες μένουν υπό την κηδεμονίαν της».

Ο Χατζηγιάννης Μέρτζελλος δεν «έμεινε υπό την κηδεμονία» της Πατρίδος.

Δεν αποκαταστάθηκε ποτέ.

Πέθανε πάμφτωχος ο Αντιστράτηγος και Αρχηγός της Επανάστασης στην Κορινθία γύρω στο 1860. Δεν ζήτησε τίποτα από την Ελευθέρα Ελλάδα.


«ΝΑ ΠΑΓΕΙΣ Ο ΙΔΙΟΣ ΕΙΣ ΤΑ ΜΑΓΑΖΙΑ»

Φωνάζουν εκείνοι που δεν δίνουν ποτέ τίποτα.
Οι πάντα απόντες.

«Μα να πάνε στην αγορά, στα μαγαζιά, στους εμπόρους, να ζητήσουν χορηγία για την Υγεία τώρα, προηγούμενα για τις απόκριες και πριν για την πρωτοχρονιά;»

Ναι να πάνε «στα μαγαζιά» και καλά κάνουν ο Βουλευτής, οι Δήμαρχοι, η Κυβέρνηση. Να βγουν να ζητήσουν χρήματα από όλους. Να παρακινήσουν το φιλότιμο των Ελλήνων.

Εξ άλλου υπάρχει και περί αυτού εντολή του Αρχιστράτηγου.

Καπετάν Θεόδωρου Κολοκοτρώνη.

Ο Χατζηγιάννης Μέρτζελλος γράφει το 1821 ένα γράμμα στον Κολοκοτρώνη. 
Του ζητά επειγόντως «τζεπχανέ», δηλαδή πολεμοφόδια και υλικό για τον Αγώνα.

Ο Κολοκοτρώνης του γράφει:
«Αγαπημένε μου Χατζηγιάννη
Έλαβον το γράμμα σου και ίδον να μου γράφεις διά να σου στείλω τζεπχανέ.
Εγώ δεν έλειψα να στείλω από προχθές και ελπίζω τώρα να έχετε.
Λοιπόν μη λείψεις εις το να πάγης και ο ίδιος εις τα μαγαζιά διά να εκπληρώσεις την υπόθεσιν μια ώρα αρχίτερα.
Υγίαινε

Ο αρχιστράτηγος
Θ. Κολοκοτρώνης»

Η επιστολή σώζεται στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο και έχει δημοσιευθεί το 1968 στο βιβλίο του Σταύρου Κουτιβά «Χατζηγιάννης Μέρτζελλος: στρατιωτικές και οικονομικές του υπηρεσίες στο Αγωνιζόμενο Έθνος το 1821».

Έτσι και τώρα.
Το κράτος θα βάλει τον «τζεπχανέ»

Αλλά και θα βγούμε στην γύρα να βάλλουμε όλοι για την Υγεία, το Αγωνιζόμενο Έθνος, την Πατρίδα.

Όχι επειδή το λέει ο Βουλευτής και ο Δήμαρχος και ο Αντιπεριφερειάρχης και η Κυβέρνηση.

Είναι εντολή του Στρατηγού Κολοκοτρώνη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.